موضوعات داغ

عبدالله: بازشماری آرا متوقف نشود، اقدام می‌کنیم

عبدالله عبدالله؛ رییس دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی، خواستار متوقف‌شدن روند بازشماری آرا شد.

blank

رییس اجرایی امروز (‌یک‌شنبه، ۱۹ عقرب) هنگام سخنرانی در جمع هواداران‌اش در تالار لویه جرگه کابل گفت که نتیجه بازشماری آرا در غیاب ناظران دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی مشروعیت ندارد.

او هشدار داد در صورتی که روند بازشماری آرا متوقف نشود، اقدامات بعدی را روی دست خواهد گرفت.

افق را در تلگرام دنبال کنید

آقای عبدالله اما در مورد این اقدامات جزئیات نداد.

رییس اجراییه حکومت گفت که هییچ تصمیم غیرقانونی را بر کمیسیون‌های انتخاباتی تحمیل نمی‌کند و هیچ‌گونه تصمیم غیر قانونی هم قابل پذیرش نیست.

او افزود تصمیم کمیسیون انتخابات مبنی بر بازشماری حدود دو هزار و ۴۰۰ محل رای‌دهی غیرقانونی است.

آقای عبدالله گفت که بیش از ۳۰۰ هزار رای باید بر اساس قانون و طرزالعمل‌های انتخاباتی باطل می‌شد و افزون بر آن دو هزار و ۴۰۰ مرکز دیگر که هیچ‌گونه اساس بیومتریکی ندارد، قرار است بازشماری شود.

او خواستار پاکسازی آرای پاک از ناپاک شده و تاکید کرد که هیچ‌گونه معامله‌ای در انتخابات صورت نخواهد گرفت.

عبدالله عبدالله، دسته انتخاباتی دولت‌ساز به رهبری اشرف‌غنی را به اعمال فشار بر کمیسیون‌های انتخاباتی متهم کرد. او افزود که این تیم در تلاش قانونی‌سازی تقلب در انتخابات است.

رییس اجراییه گفت که این بار رای مردم را به کرسی می‌نشاند و گفت که مصلحت مردم در راستای مبارزه با تقلب در انتخابات است.

این در حالی است که روز شنبه، ۱۸ عقرب، کمیسیون انتخابات روند بازشماری آرا را آغاز کرد؛ در حالی که دسته‌های انتخاباتی عبدالله عبدالله، رحمت‌الله نبیل و گلبدین حکمتیار این روند را تحریم کرده‌اند.

انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ ششم ماه میزان سال جاری برگزار شد. قرار بود که نتیجه ابتدایی این انتخابات در ۲۷ ماه میزان و نتیجه نهایی آن در ۱۶ عقرب علام شود؛ اما اعلام نتایج انتخابات به تعویق افتاد.

مطالب مرتبط