یک طلا و یک نقره سهم ملی‌پوشان تکواندوی افغانستان از مسابقات چین

کاروان شش نفری تیم ملی تکواندوی افغانستان متشکل از ۴ پسر و ۲ دختر با به‌دست‌آوردن یک مدال طلا توسط محسن رضایی و یک مدال نقره توسط فرزاد منصوری، بامداد امروز از مسابقات چین به افغانستان بازگشت.blank

رقابت‌های بین‌المللی تکواندوی آزاد با شرکت ۴۷۱ تکواندوکار از ۱۶ کشور با میزبانی شهر شوآن چین برگزار شده‌بود که در این پیکارها محسن رضایی در وزن ۵۸ کیلوگرام با ۴ پیروزی و یک استراحت توانست مدال خوشرنگ طلایی را برای افغانستان کسب کند. در همین حال فرزاد منصوری؛ دیگر ملی‌پوش کشور نیز با ۴ پیروزی و یک شکست موفق به دریافت مدال نقره شد؛ اما حسین لطفی با یک پیروزی و یک شکست به مدال نرسید، حکمت‌الله زین هم با نتیجه ۲۹ بر ۲۸ از تکواندوکار چینی شکست خورد و حذف شد. بانوان افغانستان هریک سمیه غلامی و زهرا میرزایی هردو با وجود درخششی که داشتند، موفق به دریافت مدال نشدند.

قابل ذکر است که محمد بشیر تره‌کی و روح‌الله نیکپا در این رویداد به عنوان مربی حضور داشتند.

قرار است که تا چهار ماه دیگر دو ملی‌پوش در بخش بانوان و دو ملی‌پوش دیگر در بخش مردان روانه رویداد کسب سهمیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو شوند که آن مسابقات در رشته تکواندو بازهم به میزبانی چین برگزار می‌گردد و در صورتی‌که ورزشکاران یادشده، از آن رویداد موفق به دریافت مدال طلا و یا هم نقره شوند، می‌توانند روانه بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیوی گردند.

مطالب مرتبط