موضوعات داغ

سوء استفاده جنسی از صدها دانش‌آموز در مکاتب لوگر؛ دولت هیأت تعیین کرد

روزنامه گاردین گزارش داده‌است که بیش از ۵۴۶ کودک پسر در شش مکتب در ولایت لوگر از سوی آموزگاران، دانش‌آموزان بزرگ‌تر و افراد قدرتمند، مورد بدرفتاری جنسی قرار گرفته‌اند.

blank

در گزارش گاردین آمده‌است که برخی از قربانیان پس از آن‌که ویدیوهای‌شان در فیسبوک منتشر شده‌، کشته شده‌اند.

براساس این گزارش پنج خانواده پس از آن‌که چهره‌ پسران‌شان را در ویدیوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی دیده‌اند، پسرشان را کشته‌اند.

در گزارش گاردین با تمیم (نام مستعار) مصاحبه شده‌است. او از صحنه‌ای که سرمعلم مکتب از او تقاضای جنسی کرده‌بود ویدیو گرفته‌است.

تصمیم گفت: «او به من گفت که مرا دوست دارد و می‌خواهد با من سکس کند. تا ویدیو را نشان نداده‌بودم، والدینم باور نمی‌کردند.»

دانش‌آموزان یک مکتب در لوگر گفته‌اند که سرمعلم در کتاب‌خانه مکتب، یک اتاق شخصی برای برقراری رابطه جنسی با دانش‌آموزان داشته‌است.

این دانش‌آموزان افزوده‌اند که روزانه پس از رخصتی و در پایان هفته در این اتاق مورد سوء استفاده جنسی قرار می‌گرفته‌اند.

داوود (نام مستعار) دانش‌آموز دیگری است که مدعی است که معلم‌اش در ازای دادن نمره کامیابی از وی درخواست سکس کرده‌است.

در گزارش گاردین آمده‌است که نهادهای مدنی، جوانان لوگو و برخی از نهادهای اجتماعی، پس از کشف بیش از ۱۰۰ ویدیو در شبکه‌های اجتماعی از سوء استفاده جنسی از کودکان، وسعت این رسوایی را آشکار کردند.

توظیف هیات حقیقت‌یاب
وزارت معارف اعلام کرد که در پیوند به ادعای سوء استفاده جنسی از کودکان در مکاتب ولایت لوگر، هیات حقیقت‌یاب توظیف کرده‌است.

در اعلامیه وزارت معارف که امروز (پنج‌شنبه، ۲۳ عقرب) صادر شده، آمده‌است: «وزارت معارف ضمن بررسی ادعاهای موجود از رسانه‌ها می‌خواهد که در نشر گزارش‌های تحقیقی از معیارهای پذیرفته‌شده‌ علمی استفاده کنند.»

در بخشی از این اعلامیه آمده‌است: «در گزارش گاردین از میان ارقام گزارش‌شده فقط در چند مورد خاص اسناد ارائه شده که آن‌هم در هاله‌ای از ابهام می‌باشد.»

مطالب مرتبط