غنی در ننگرهار: خانواده‌های اعضای داعش تحت پرورش قرار گیرند

اشرف غنی؛ رییس حکومت وحدت ملی در سفرش به ولایت ننگرهار اعلام کرد که زنان و کودکان اعضای گروه داعش که در این ولایت تسلیم نیروهای افغان شده‌اند، باید تحت پوشش حکومت قرار گیرند و برای شان نفقه و زمینه پرورش فراهم شود.blank

آقای غنی این سخنان را صبح امروز سه‌شنبه، ۲۸ عقرب در نشستی در ولایت ننگرهار بیان کرد. او همچنین گفت که خانواده‌های اعضای پاکستانی داعش که در این ولایت تسلیم یا بازداشت شده‌اند به اقارب شان در پاکستان سپرده خواهند شد.

او گفت که زنان و فرزندان جنگجویان داعش که اتباع سایر کشورهای خارجی اند، بر اساس طرزالعمل حکومتی به کشورهای شان تسلیم داده خواهند شد.

آقای غنی افزود که جنگجویان داعش بر اساس صلاحیت و پیشنهاد مردم افغانستان مورد پیگیرد قرار می‌گیرند؛ اما زنان و فرزندان جنگجویان داخلی این گروه بر اساس میکانیزم حکومتی تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

او به والی و سایر مقامات محلی ننگرهار دستور داد که برای «پرورش و نفقه» کودکان و زنان اعضای داخلی داعش پیشنهادها و طرح‌های خود را به ریاست جمهوری ارایه کنند تا براساس آن زمینه پرورش و نفقه آنان فراهم گردد.

اشرف عنی در سفر امروزش به ننگرهار همچنین خواستار مدغم شدن نیروهای خیزش مردمی با نیروهای ارتش محلی در این ولایت شد. او به نهاد‌های امنیتی دستور داد که از این نیروها در تامین امنیت «نقاط صفری خط دیورند» کار گیرند.

این در حالی است که در چند روز گذشته بیش از ۶۰۰ جنگجو و اعضای خانواده‌های داعش در ننگرهار به نظامیان افغان تسلیم شده‌اند که در میان آنان به شمول جنگجویان پاکستانی، شهروندان برخی دیگر از کشورها نیز شامل بوده‌اند.

مطالب مرتبط