دوستم به اشرف غنی هشدار داد

عبدالرشید دوستم؛ معاون اول ریاست جمهوری به اشرف غنی؛ رییس حکومت وحدت ملی هشدار داد که تاریخ گذشته را تکرار نکند و درخیال سرکوب مردم نباشد.blank

آقای دوستم که امروز سه‌شنبه، ۲۸ عقرب در نشستی در شهر شبرغان ولایت جوزجان صحبت می‌کرد، به اشرف غنی گفت که اشتباهات تاریخی را تکرار نکرده و با استفاده‌ سوء از نیروهای امنیتی، آنان را با مردم افغانستان مقابل نکند.

او افزود که اگر بار دیگر افراد آن‌ها با قنداق تفنگ زده شوند آنان با گلوله جواب خواهند داد. او خطاب به غنی گفت که در این صورت «وضعیت تو را بدتر از حالت داکتر نجیب خواهند کرد».

معاون اول ریاست جمهوری همچنین گفت: «ما از برخورد دسته‌ انتخاباتی دولت‌ساز نگرانی جدی داریم. عمل‌کرد اشرف غنی نه جوانمردانه است و نه هم به افغانیت می‌ماند.»

او در عین حال گفت که نباید با استفاده از انتخابات، افغانستان به بحران برده شود. او با اشاره به روند بازشماری آرای انتخابات ریاست ‌جمهوری گفت که این روند عاقبت «خوبی» در پی ندارد.

او تأکید کرد که کمیسیون انتخابات با اقدامات جانبدارانه‌اش به حمایت از دسته‌ دولت‌ساز، اعتبار خود را در نزد مردم از دست داده‌است.

از طرفی هم آقای دوستم به روند صلح اشاره کرد و گفت که هیأت طالبان همواره در میز گفتگوهای صلح امتیاز می‌گیرند؛ اما طرف حکومت ضعیف عمل می‌کند و از همین رو آینده صلح در افغانستان مبهم و نامعلوم است.

مطالب مرتبط