نظرسنجی: بیشتر امریکایی‌ها خواستار استیضاح ترامپ هستند

نتایج یک نظرسنجی جدید در امریکا در ارتباط با جنجال مربوط به گفتگوی تلفنی دونالد ترامپ با رییس جمهور اوکراین نشان داد، بالغ بر ۷۰ درصد امریکایی‌ها معتقدند درخواست ترامپ از یک رهبر خارجی به منظور انجام تحقیقات درباره رقیب سیاسی‌اش کاری اشتباه است و ۵۱ درصد امریکایی‌ها از استیضاح و برکناری وی حمایت کرده‌اند.

blank

در یک نظرسنجی دیگر نیز ۵۲ درصد از جوانان امریکایی هم خواستار این استیضاح هستند.

در نظرسنجی جدیدی که از سوی ای‌بی‌سی نیوز/ایپسوس صورت گرفت، مشخص شد که اکثریت کوچکی معادل ۵۱ درصد امریکایی‌ها معتقدند علاوه بر این که اقدامات دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا در مناقشه مربوط به تلاش او به منظور اعمال فشار بر همتای اوکراینی‌اش، اشتباه است، او می بایست استیضاح و برکنار شود.

همچنین در کنار این ۵۱ درصد، میزان ۱۹ درصد دیگر نیز معتقدند که اقدامات ترامپ اشتباه است اما نباید نهایتا منجر به برکناری او از ریاست جمهوری شود.

در عین حال ۵۸ درصد از امریکایی‌ها می‌گویند که جلسات استیضاح ترامپ را «به شکلی بسیار نزدیک« و یا «تا حدی از نزدیک» دنبال می‌کنند.

در این نظرسنجی مشخص شد که از هر چهار امریکایی یک نفر یعنی معادل ۲۵ درصد عقیده دارند که ترامپ در مناقشه مربوط به اوکراین هیچ کار اشتباهی انجام نداده است.

حدود یک نفر از هر سه پاسخگوی این نظرسنجی معادل ۳۲ درصد هم گفتند، عقیده آنها درباره استیضاح رییس جمهور قبل از آنکه اخبار مربوط به گفتگوی تلفنی جنجالی ترامپ با ولودیمیر زلنسکی؛ رییس جمهور اوکراین مربوط به تاریخ ۲۵ جولای انتشار یابد شکل گرفته است

۲۱ درصد نیز گفتند که تصمیم‌شان درباره استیضاح ترامپ را بعد از گذشت اولین هفته از جلسات استماع مربوط به فرآیند استیضاح ترامپ اتخاذ کرده‌اند.

همچنین یک نظرسنجی دیگر که نتایج آن از سوی «انستیتوی سیاست» واقع در دانشگاه «هاوروارد کندی» انتشار یافته نشان داد، اکثریت جوانان امریکایی نیز با استیضاح ترامپ و برکناری او از ریاست جمهوری موافقند.

این نظرسنجی هم که در میان جوانان رده سنی ۱۸-۲۹ سال امریکایی انجام شده، نشان داد ۵۲ درصد از میان همه جوانان امریکای واجد شرایط رای دادن و ۵۸ درصد از رای‌دهندگان احتمالی در میان این جوانان، معتقدند که ترامپ باید استیضاح و از ریاست جمهوری برکنار شود.

۲۷ درصد از کل رای‌دهندگان جوان و همچنین ۲۸ درصد از رای‌دهندگان احتمالی جوان نیز با استیضاح و برکناری ترامپ از ریاست جمهوری مخالفت کردند. گروه باقی مانده نیز در دسته کسانی که گزینه های «نمیدانم»، «اهمیتی نمیدهم» و یا خودداری کننده از پاسخ به پرسش درباره استیضاح جای گرفتند.

نظرسنجی انجام شده مربوط به ای‌بی‌سی نیوز/ایپسوس در بازه زمانی ۱۶-۱۷ نوامبر ۲۰۱۹ با پرسش از یک نمونه ۵۰۶ نفری از بزرگسالان امریکایی و نظرسنجی مربوط به «انستیتوی سیاست» دانشگاه هاروارد کندی هم با پرسش از ۲۰۷۵ تن از جوانان امریکایی در بازه زمانی ۱۵-۲۹ اکتبر انجام شده است.

مطالب مرتبط