نرخ پروازهای عبوری از فضای افغانستان به ۹۵۰ دالر افزایش یافت

اداره هوانوردی ملکی می‌گوید که نرخ هزینه پروازهای عبوری از فضای افغانستان را از ۷۰۰ دالر به ۹۵۰ دالر افزایش داده‌است.blank

این اداره امروز پنچشنبه، ۳۰ عقرب در اعلامیه‌ای گفته‌است که به دنبال تقویت خدمات راداری جهت راهنمایی طیارات و پروازهای عبوری، هزینه‌ پروازهای عبوری از حریم فضایی افغانستان از ۷۰۰ دالر به ۹۵۰ دالر افزایش می‌یابد.

اداره هوانوردی ملکی گفته‌است که نصب دستگاه‌های رادار سراسری کشور به ارزش ۱۱۲ میلیون یورو با شرکت فرانسوی تالس قرارداد شده‌است.

این اداره افزوده‌است که طرح افزایش هزینه‌ پروازهای عبوری از حریم فضایی افغانستان از سوی انجمن بین‌المللی ترانسپورت هوایی (IATA)، نیز پذیرفته شده‌است.

در اعلامیه آمده‌است که با افزایش ۲۵۰ دالر در هر پرواز، سالانه بین ۱۵ تا ۲۱ میلیون دالر در عواید اداره هوانوردی ملکی ازدیاد به عمل خواهد آمد که این افزایش باعث رشد اقتصاد ملی کشور و خودکفایی سکتور هوانوردی ملکی تاثیر زیادی دارد.

بر اساس اعلامیه، با توجه به موقعیت استراتژیک فضای افغانستان و در عین حال محاط به خشکه‌بودن کشور، فرصت‌های هوایی در عرصه‌ نقل و انتقالات از طریق ترانسپورت هوایی از اهمیت زیادی برای اقتصاد ملی کشور برخوردار است.

این اداره افزوده است که طرح افزایش پروازهای عبوری سر از اول ماه جولای ۲۰۲۰ میلادی پس از تطبیق مرحله اول قرارداد و نصب سه پایه‌ دستگاه رادار در سراسری کشور تطبیق خواهد شد و ازدیاد هزینه‌ عبوری، مشروط به فعال‌شدن استیشن‌های این رادارها می‌باشد.

در اعلامیه آمده که ازدیاد فیس عبوری مشروط به فعال شدن بخش اول استیشن‌های رادار های مستقل افغانستان است که بروزترین تکنالوژی در این زمینه به شمار می‌آید.

مطالب مرتبط