شورای نامزدان خواستار تشکیل حکومت مشارکتی شد

شورای نامزدان ریاست ‌جمهوری بر ایجاد حکومت مشارکتی تاکید می‌کند و می‌گوید که در حال حاضر بحران در کشور شکل گرفته و نیاز است برای برون‌رفت از این وضعیت، حکومت مشارکتی ایجاد شود.blank

احمدولی مسعود؛ نامزد ریاست ‌جمهوری، روز دوشنبه (۱۱ قوس) در یک نشست خبری در کابل به نمایندگی از این شورا گفت که کمیسیون انتخابات این روند را به بحران کشانده‌است، نیاز است برای خارج‌شدن از این وضعیت یک حکومت مشارکتی ایجاد شود.

آقای مسعود افزود: «کمیسیون انتخابات، آرای مردم را طوری مخلوط کرده که باید یا تیمی که وابسته به آن است را برنده اعلام کند و یا هم انتخابات را به دور دوم بکشاند؛ اما هر دو مورد برای شورای نامزدان قابل قبول نیست.»

این نامزد انتخابات ریاست ‌جمهوری همچنین گفت که نیاز است حکومت مشارکت ملی، انتخابات‌محور باشد و با یک مدل سیاسی ائتلافی ایجاد شود تا از انقطاع جلوگیری شده و نظام‌سازی و مردم‌سالاری در چارچوب آن ادامه یابد.

مرادعلی مراد؛ معاون تیم انتخاباتی امنیت و عدالت هم گفت که کمیسیون استقلال خود را از دست داده و نمی‌تواند از آرای واقعی مردم حفاظت کند.

شهاب حکیمی؛ دیگر نامزد انتخابات ریاست‌ جمهوری ایجاد حکومت مشارکتی را بهترین راه برای خارج‌شدن از بحران کنونی در کشور خواند و افزود که اگر چنین حکومتی تشکیل شود کشور از بحران به‌وجود‌آمده بیرون خواهد شد.

خبرگزاری افق، پیشتر به سندی دست‌ یافته‌بود که مشروح طرح شورای نامزدان برای حکومت مشارکت ملی را نشان می‌دهد.

این در حالی است که بازشماری آرا بر اثر مخالفت هواداران شماری از تیم‌های انتخاباتی هنوز در هفت ولایت شمالی کشور متوقف است.

مطالب مرتبط