کمک هفت میلیون دالری جاپان به سازمان یونیسف در افغانستان

سفارت جاپان در کابل اعلام کرده‌است که کشورش برای حمایت از تلاش صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) هفت میلیون دالر کمک می‌کند.blank

در اعلامیه مشترک سفارت جاپان و اداره یونیسف که امروز چهارشنبه (۱۳ قوس) صادر شده، آمده‌است که این کمک می‌تواند سازمان یونیسف را در جهت دست‌یابی به اهدافش در زمینه تامین زندگی سالم و ترویج رفاه برای همه افراد در سنین مختلف کمک کند.

یاسو هیروسهرا؛ سفیر جاپان در کابل گفته‌است که افغانستان یکی از دو کشور جهان است که نتوانسته‌ هنوز پولیو یا فلج اطفال را کاملا محو کند، به همین سبب جاپان تلاش می‌کند با یونیسف در جهت تبدیل افغانستان به کشوری آسوده برای نوزادان همکاری کند.

در این اعلامیه آمده‌است: «ما از تلاش‌های همیشگی دولت افغانستان، شرکای آن و از همه مهم‌تر واکسین‌کننده‌هایی که در خط مقدم قرار دارند و به‌خاطر تلاش‌های پایدارشان در از بین‌بردن فلج اطفال قدردانی می‌نماییم.»

یونیسف می‌تواند با کمک جدید جاپان تا بیش از ۱.۴ میلیون کودک را واکسین و بیش از ۱۰ میلیون کودک دیگر را در برابر فلج اطفال محافظت کند.

بر اساس معلومات سفارت جاپان، این کشور از یک و نیم دهه به این‌سو، ۶٫۶ میلییارد دالر در بخش‌های مختلف در افغانستان کمک کرده‌است.

مطالب مرتبط