سازمان ملل: یک چهارم جمعیت افغانستان در سال آینده به کمک‌های بشری نیاز خواهند داشت

دفتر هماهنگ کننده کمک‌های بشری سازمان ملل متحد در افغانستان (اوچا) اعلام کرده که در سال ۲۰۲۰ میلادی ۹٫۴ میلیون تن در افغانستان کمک‌های بشری نیازمند خواهند بود.blank

توبی لینزر؛ هماهنگ کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد در افغانستان امروز چهارشنبه، ۱۳ قوس گفت که در سال ۲۰۲۰ میلادی ۹٫۴ میلیون شهروند افغان نیازمند کمک‌های بشردوستانه خواهند بود که این آمار یک چهارم جمعیت این کشور را تشکیل می دهد.

این نهاد در آستانه سال جدید میلادی از افزایش مشکلات و نیازمندی مردم در سراسر افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفته‌است که خواستار کمک ۷۳۲ میلیون دالری از منابع تمویل کننده بین‌المللی برای رسیدگی به مشکلات افغانان نیازمند در سال ۲۰۲۰ میلادی شده‌‌است.

آقای لینز همچنین گفت که سازمان ملل در این شرایط دشوار در کنار مردم افغانستان قرار خواهد داشت.

او گفت: «از آنجا که به زودی سال ۲۰۲۰ فرا می‌رسد، متاسف هستم این موضوع را گزارش می کنم که میزان نیازمندی بالا رفته‌است. ما تخمین می‌کنیم که ۹.۴ میلیون نفر در سراسر افغانستان به کمک اضطراری و کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند. به این معنی که یک نفر از هر چهار نفر یا یک چهارم کل نفوس نیازمند کمک‌های اضطراری و کمک‌های بشردوستانه هستند.»

توبی لینزر ادامه داد: «برای رسیدگی به نیازمندی این تعداد افراد، ۷۳۲ میلیون دالر نیاز خواهد بود. من برای تامین این رقم از سوی منابع تمول کننده بین المللی برای افغانستان به شدت تلاش خواهم کرد.»

او همچنین گفت که در سال جاری میلادی ۶٫۳ میلیون افغان نیازمند کمک های بشردوستانه بودند.

دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشری سازمان ملل در افغانستان تصریح کرده که در حالی که در سال ۲۰۲۰ جنگ افغانستان وارد چهلمین سال می‌شود، چالش‌هایی مانند ناامنی، فقر، بیکاری، بیجا شدن از محل سکونت به دلیل جنگ و خشک سالی همچنان پابرجاست.

براساس آمار سازمان ملل در سال ۲۰۱۹ نزدیک به چهارصد هزار نفر به دلیل جنگ از محل سکونت‌شان بیجا شده‌اند، روندی که در برخی ولایات هنوز هم ادامه دارد.

 

 

مطالب مرتبط