توقیف یک کشتی حامل قطعات موشک‌های ایرانی در یمن

ارتش امریکا اعلام کرد که یک کشتی حامل مقدار زیادی از قطعات مربوط به موشک‌های ایرانی که برای حوثی‌های یمن فرستاده شده‌بود را توقیف کرده‌است.blank

یک مقام امریکایی به شبکه خبری ای بی سی گفته که این کشتی حامل قطعات موشکی ایران، عازم یمن بوده؛ جایی که حوثی‌های مخالف عربستان مستقر اند.

به گفته این مقام وزارت دفاع امریکا، در این کشتی، قطعات جداشده موشک کروز زمین به دریا و دریا به زمین و موشک‌های ضد تانک منتقل می‌شده‌است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس، از قول این مقام‌ امریکایی که هویت او را مشخص نکرده، نوشته‌است که کشتی مذکور روز چهارشنبه در آب‌های شمال دریای عرب توسط نیروی دریایی امریکا و یک تیم گارد ساحلی همراه آن‌ها توقیف شد.

به گفته او، این رویداد نشان می‌دهد روند قاچاق اسلحه و ارسال غیرقانونی تجهیزات نظامی به شورشیان حوثی در یمن، گروه شبه نظامی شیعه مورد حمایت ایران، همچنان ادامه دارد.

به گفته مقام‌های امریکایی، کشتی جنگی «یو اس اس فارست شرمن» در حال گشت‌زنی معمول خود بود که متوجه یک شناور کوچک چوبی شد که پرچم هیچ کشوری را حمل نمی‌کرد و برای بازرسی از داخل آن توقف کرد.

بر اساس این گزارش، سرنشینان این قایق چوبی – که مقام‌ها ملیت آن‌ها را مشخص نکرده‌اند – به گارد ساحلی یمن تحویل داده شده و سلاح‌ها و قطعات کشف‌شده نیز هنوز در توقیف کشتی جنگی امریکایی هستند.

مطالب مرتبط