نبیل: صلح و انتخابات به بن‌بست رسیده، حکومت مصلحتی ایجاد شود

رحمت‌الله نبیل؛ رییس تیم انتخاباتی امنیت و عدالت می‌گوید، صلح و انتخابات ریاست ‌جمهوری نتیجه ندارد، نیاز است برای بهتر شدن اوضاع کشور، حکومت مصلحتی ایجاد شود.blank

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری، امروز پنج‌شنبه (۱۴ قوس) در یک نشست خبری گفت، با وجود تلاش‌ها برای برگزاری انتخابات، اما نتیجه این روند پس از چندماه هنوز اعلام نشده‌است؛‌ چون یک تیم انتخاباتی در تلاش به کرسی نشاندن تقلب در این روند است.

آقای نبیل افزود که روزانه صدها تن در کشور کشته می‌شوند و روند انتخابات هم به‌دلیل فشارهای سیاسی و تهدید و پرونده‌سازی در حالت سردرگمی به سر می‌برد؛ از این‌رو، باید نتیجه‌ انتخابات لغو شده و حکومت مصالحه ایجاد شود تا طالبان هم آتش‌بس کنند و هم روند گفتگوهای صلح بین‌الافغانی شکل بگیرد.

نبیل همچنین گفت که اعضای حکومت مصالحه هم باید نه دستان‌شان به خون مردم آغشته باشد و نه در طی سال‌های گذشته صاحب مقام بوده باشند؛ بلکه افراد بی‌طرف و مسلکی باشند تا بتوانند بن‌بست‌های جنگ و صلح و انتخابات را بشکنند.

رییس تیم انتخاباتی امنیت و عدالت افزود که نیاز است همه چهره‌های سیاسی و طالبان که خودشان را از افغانستان می‌دانند باید آماده قربانی شوند واز خواست های خود که بن بست را ایجاد کرده بگذرند.

این نامزد ریاست جمهوری، گفت که مخالف حکومت موقت است و این گزینه، به عنوان آخرین راه‌ حل قابل بحث خواهد بود.

این در حالی است که پیش‌تر چندین نامزد انتخاباتی عضو شورای نامزدان، طرح تشکیل حکومت مشارکت ملی را ارائه کردند؛ طرحی که با واکنش‌های منفی بسیاری رو به رو شد.

گلبدین حکمتیار؛ دیگر نامزد انتخابات نیز خواستار تشکیل حکومت سرپرست و برگزاری مجدد انتخابات است.

مطالب مرتبط