امنیت ملی طالبان را مسوول ترورهای اخیر خواند

احمد ضیا سراج؛ سرپرست ریاست امنیت عمومی امنیت ملی گفته‌است که طالبان با تغییر تاکتیک جنگی، اکنون به ترور شخصیت‌های سیاسی رو آورده‌اند.blank

آقای سراج این اظهارات را امروز پنج‌شنبه، ۱۴ قوس در دیدار با محمد علم ایزدیار؛ معاون اول مجلس مطرح کرده و افزوده که طالبان به‌دلیل کشته شدن فرماندهان ارشد شان در میدان جنگ، تاکتیک خود را تغییر داده‌اند.

مجلس سنا در اعلامیه‌ای گفته که آقای ایزدیار در این دیدار از رییس امنیت ملی درباره ترورهای اخیر در شماری از ولایات خواستار وضاحت شده‌است.

در اعلامیه از قول سرپرست ریاست امنیت ملی آمده‌است:‌ «طالبان در میدان‌های نبرد تلفات سنگینی را متقبل شده و تعدادی از فرماندهان مشهور آنان از بین رفته؛ از این‌رو دست به تغییر تاکتیک زده و به ترور شخصیت‌ها اقدام می‌نمایند.»

در هفته‌های اخیر، وحید مژده؛ تحلیلگر مسایل سیاسی، دو کارمند امنیت ملی و موتر حامل کارمندان ملل متحد در کابل، هدف قرار گرفتند. طالبان اما دست‌ داشتن در ترور وحید مژده را رد کرده بودند.

احمد ضیا سراج همچنین مدعی شده است که عاملان ترور جنرال عبدالرازق؛ فرمانده سابق پولیس قندهار، در پاکستان مستقر اند و مقامات پاکستانی با وجود تقاضاهای مکرر افغانستان، در زمینه بازداشت این افراد همکاری نکرده‌اند.

او افزوده که اعضای شبکه بزرگ «تروریستی حقانی و شورای کویته» که حملات انتحاری با استفاده از موتر را در شهر کابل راه‌اندازی می‌کردند، نابود یا گرفتار شده‌اند.

مطالب مرتبط