کنگره امریکا مسودۀ اتهامات برای استیضاح ترامپ را تهیه می‌کند

نانسی پلوسی؛ رییس مجلس نمایندگان ایالات متحده امریکا، از کمیتۀ امور قضایی این مجلس خواسته است تا مسودۀ اتهامات برای استیضاح رییس جمهور ترامپ را تهیه کند.

blank

خانم پلوسی روز پنج شنبه در یک برنامه تلویزیونی گفت که رییس جمهور ترامپ از «صلاحیت های ریاست جمهوری، سؤاستفاده کرده است.»

قبل از سخنان نانسی پلوسی؛ رییس جمهور ترامپ در توییتر خود نوشت: «اگر می‌خواهید من را استیضاح کنید، همین حالا کنید، زود، تا یک دادرسی مناسب در مجلس سنا داشته باشیم.»

اساس تحقیقات در مورد استیضاح رییس جمهور ترامپ را توقف صدها میلیارد دالر کمک نظامی ایالات متحده به اوکراین و مکالمۀ تلفنی ٢۵ ماۀ جولای میان او و رییس جمهور اوکراین تشکیل می‌دهد.

دموکرات‌ها ادعا دارند که رییس جمهور ترامپ بر همتای اوکراینی خود فشار وارد کرده تا در مورد جو بایدن، رقیب انتخاباتی‌اش تحقیق کند.

روز گذشته سه تن از حقوقدانان امریکایی در یک جلسۀ استماعیه در کمیتۀ امور قضایی مجلس نمایندگان ابراز داشتند که رییس جمهور ایالات متحده، با اعمال فشار بر اوکراین برای آغاز تحقیقات در مورد جو بایدن، تخطی‌هایی را انجام داده که قابل استیضاح است.

اما حقوقدان چهارم که از سوی حزب جمهوری‌خواه به این جلسه خواسته شده بود، تاکید داشت که دلایل کافی برای استیضاح رییس جمهور ترامپ وجود ندارد.

انتظار می‌رود رییس کمیتۀ قضایی مجلس نمایندگان، هفتۀ آینده مجالس استماعیۀ بیشتری را برگزار کند و احتمال دارد تمام اعضای مجلس نمایندگان تا ختم ماه دسامبر، روی تصویب استیضاح رای‌دهی کنند.

مطالب مرتبط