تیراندازی مرگبار در فلوریدا؛ امریکا ۶ نظامی سعودی را بازداشت کرد

پس از تیراندازی یک نظامی عربستانی در یک پایگاه نیروی دریایی امریکا در ایالت فلوریدا، نیروهای امنیتی امریکا چند شهروند عربستان سعودی را بازداشت کرده‌اند.

blank

یکی از نیروهای هوایی عربستان که برای اشتراک در یک دوره آموزشی به پایگاه پنساکولا اعزام شده‌بود، روز جمعه، ۶ دسامبر حوالی ساعت ۷ صبح به وقت امریکا در دو طبقه بالای صنف‌های درسی، بر مردم تیراندازی کرد که در نتیجه ۳ نظامی امریکایی جان داده و۸ تن دیگر نیز زخمی شدند.

گفته می‌شود که در جمع زخمی‌ها دو افسر پولیس نیز شامل هستند.

محمد سعید شمرانی که بر مردم و نظامیان امریکایی در این پایگاه شلیک کرده‌بود، خود نیز با شلیک ماموران پولیس امریکایی کشته شد.

به نقل از نیویارک‌تایمز، هنگام شلیک این نظامی سعودی، سه تن از نظامیان عربستانی که اکنون بازداشت شده‌اند، مشغول فلمبرداری از این واقعه بوده‌اند.

هنوز انگیزه این تیراندازی از سوی نظامی عربستانی مشخص نشده و گفته می‌شود که تنها یک حساب کاربری توییتری که گمان می‌رود از آقای شمرانی باشد، اخیرا چند مطلب ضد امریکایی نشر کرده‌بود.

مارک اسپر؛ وزیر دفاع امریکا در این مورد گفته‌است که قبل از انجام تحقیقات، نمی‌تواند این حمله را «تروریستی» بخواند.

این پایگاه نیروی دریایی که حدود ۱۶ هزار نظامی و ۷۴۰۰ نفر کارمند غیرنظامی دارد، یکی از مراکز آموزشی عمده برای نظامیان کشورهای متحد امریکا است.

این دومین تیراندازی مرگبار در پایگاه‌های نظامی امریکا طی یک هفته گذشته است. روز چهارشنبه گذشته در پایگاه معروف پل هاربر هاوایی یک سرباز نیروی دریایی دو کارگر در این پایگاه نظامی را کشت.

دونالد ترامپ؛ رئیس‌ جمهوری امریکا، روز جمعه اعلام کرد که ملک سلمان؛ پادشاه عربستان در گفتگوی تلفنی با او مراتب تسلیت خود به خانواده‌های قربانیان را اعلام کرده‌است.

مطالب مرتبط