ترامپ: حکومت ایران حامی خشونت و آشوب در سراسر منطقه است

دونالد ترامپ؛ رییس ‎جمهور امریکا، با متهم‌کردن حکومت ایران به حمایت از تروریزم می‌گوید که قربانیان اصلی فعالیت حکومت ایران، مردم این کشور هستند.

blank

آقای ترامپ در جریان سخنرانی خود در نشست ملی «شورای اسرائیلی – امریکایی‌ (آی‌ای‌سی) گفت: «حکومت ایران پشتوانه خشونت، هرج‌ و مرج و آشوب در سراسر منطقه است؛ ولی بزرگ‌ترین قربانیان آن، مردم آن هستند.»

رییس ‎جمهور امریکا با اشاره به اعتراض‎های اخیر در ایران گفت که شهروندان ایران خواستار بازپس‌گیری سرنوشت‌شان هستند؛ اما حکومت این کشور معترضان را سرکوب می‌کند.

گفتنی است که در هفته‎های اخیرا شهرهای ایران گواه اعتراض‎های مرگبار بوده‌است. برآوردهای سازمان عفو بین‌الملل نشان می‎دهد که دست‌کم ۲۰۸ در اعتراض‎های اخیر ایران کشته شده‌اند.

در این میان آمارهای دیگری نیز ارائه شده از جمله ۳۶۶ کشته، بیش از ۴۰۰ کشته و یا اظهارات برایان هوک؛ نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران که گفته نیروهای امنیتی ایران از زمان آغاز اعتراض‌ها به افزایش قیمت پترول، بیش از هزار نفر از معترضان را کشته‌اند.

مقام‌های حکومت ایران تاکنون از اظهار نظر رسمی در مورد شمار دقیق کشته‌شدگان اعتراض‎های ماه عقرب خودداری کرده‌ و آمارهای ارائه‌شده، از سوی سازمان‌های بین‌المللی و غیردولتی را رد کرده‌اند.

تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران صادرات نفت این کشور را نشانه گرفته‌است. فروش نفت ایران در ماه‌های گذشته به‌طور چشم‌گیری کاهش یافته‌است. اخیرا دولت ایران طرح افزایش قیمت پترول را به اجرا گذاشت که اعتراض‌های گسترده مردم آن کشور را به دنبال داشت.

مطالب مرتبط