صعود چلسی و دورتمنوند در شب حذف اینتر

در شب نخست هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، تیم فوتبال اینتر در خانه حذف شد، شگفتی‌ساز از جام بیرون رفت و بروسیا دورتموند و چلسی صعود کردند.blank

در گروه ششم، اینتر با شکست ۲ بر ۱ مقابل بارسلونا از لیگ قهرمانان خارج شد و به لیگ اروپا رفت.

ابتدا پرس در دقیقه ۲۳ بارسلونا را پیش انداخت و لوکاکو در دقیقه ۴۳ گل تساوی میزبان را به ثمر رساند. در نهایت آنسو فاتی؛ بازیکن ۱۷ ساله در دقیقه ۸۷ گلی به ثمر رساند تا لقب جوان‌ترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان را از آن خود کند.

در همین گروه، بروسیا دورتموند با برتری خانگی ۲ بر ۱ مقابل اسلاویا پراگ جشن صعود گرفت.
برای دورتموند، سانچو در دقیقه ۱۰ و برانت در دقیقه ۶۱ و برای اسلاویا پراگ، سوچک در دقیقه ۴۳ گلزنی کردند. ضمن این‌که وایگل از دورتموند در دقیقه ۷۷ از زمین اخراج شد. در این گروه، بارسلونا با ۱۴ امتیاز و دورتموند با ۱۰ امتیاز، اول و دوم شدند و اینتر با گرفتن ۷ امتیاز به لیگ اروپا راه یافت.

در گروه هفتم، بنفیکا در خانه خود ۳ بر صفر زنیت را برد و باعث حذف تیم روسی شد. پس از این‌که کروی در دقیقه ۴۷ و پیتزی در دقیقه ۵۸ (از روی نقطه پنالتی) برای بنفیکا گل زدند، سردار آزمون؛ بازیکن ایرانی زنیت در دقیقه ۷۹ به اشتباه دروازه تیم خود را باز کرد و برتری ۳ بر صفر بنفیکا رقم خورد.

افزون بر آن‌که سانتوس از زنیت در دقیقه ۵۶ از زمین اخراج شد. در دیگر بازی این گروه، لیون در خانه‌اش مقابل لایپزیگ به تساوی ۲ – ۲ رسید و به این ترتیب صعود کرد. در گروه هفتم، پس از لایپزیگ ۱۱ امتیازی، لیون هشت امتیازی به‌عنوان تیم دوم به دور بعدی راه یافت و بنفیکای هفت امتیازی به لیگ اروپا رفت.

سه‌شنبه شب همچنین در گروه هشتم لیگ قهرمانان اروپا، والنسیا با گل رودریگو در دقیقه ۲۴، یک بر صفر در خانه آژاکس به برتری رسید و ضمن حذف حریف به دور بعد رسید. پائولیستا از والنسیا در دقیقه ۴+۹۰ این بازی از زمین اخراج شد. در دیگر بازی این گروه، چلسی در خانه ۲ بر یک لیل را برد و جشن صعود گرفت. در این بازی آبراهام در دقیقه ۱۹ و آسپلیکوئتا در دقیقه ۳۵ برای چلسی و رمی در دقیقه ۷۸ برای لیل گل زدند. در جدول گروه هشتم، والنسیا و چلسی با ۱۱ امتیاز به ترتیب به‌عنوان تیم‌های اول و دوم صعود کردند و آژاکس، شگفتی‌ساز فصل قبل با ۱۰ امتیاز در رده سوم قرار گرفت و به لیگ اروپا رسید.

مطالب مرتبط