تحریم‌های تازه امریکا بر صنایع حمل و نقل ایران

ایالات متحده امریکا اعلام کرد که در ادامه سیاست فشار حداکثری به ایران، سه شرکت فعال این کشور در زمینه حمل و نقل را به‌دلیل کمک به انتقال «سلاح‌های کشتار جمعی» تحت تحریم قرار داده‌است.blank

وزارت خزانه‌داری امریکا امروز چهارشنبه، ۱۱ دسامبر در بیانیه‌ای گفت که این وزارت دو فرد، پنج نهاد و شرکت مرتبط با ایران و دو کشتی تحت پرچم این کشور را به فهرست تحریم های ایالات متحده اضافه کرده‌است.

در این بیانیه آمده که یک شبکه دخیل در انتقال تسلیحات از ایران به یمن نیز تحت تحریم‌های تازه این کشور قرار گرفته‌است. در بیانیه وزارت خزانه‌داری امریکا عبدالحسین خدری؛ رییس این شرکت را به‌دلیل ارتباط با سپاه پاسداران ایران در فهرست تحریم قرار داده‌است.

امریکا همچنین شرکت‌های «خدمات هوایی گیت‌ویک»، مستقر در امارات، «خدمات هوایی گومی»، مستقر در چین و شرکت «شرکت گردشگری و مسافرتی جهان دستینیشنز»، مستقر در دبی را به‌دلیل ارتباط با شرکت هواپیمایی «ماهان‌» ایران در فهرست تحریم قرار داده‌است.

شرکت کشتی‌رانی «خدری جهان دریا»، مستقر در تهران و «راه ابریشم دریایی خدری جهان‌دریا»، مستقر در عمان دو شرکت دیگر هستند که به اتهام ارتباط با آقای خدری تحریم شده‌اند.

به علاوه دو کشتی تحت پرچم ایران به نام‌های «ژنو ۱۱» و «ژنو ۱۲» نیز به‌خاطر ارتباط با شرکت خدری جهان‌دریا تحریم شده‌اند.

در همین حال مایک پمپئو؛ وزیر امور خارجه امریکا با اعلام تحریم‌های جدید علیه ایران گفته‌است: «کارزار فشار حداکثری علیه ایران ادامه خواهد یافت.»

او همچنین افزود که هدف تحریم‌ها مردم ایران بلکه دولت این کشور است.

مطالب مرتبط