دادستانی کل: با عاملان آزار جنسی کودکان در لوگر برخورد جدی می‌شود

دادستانی کل کشور اعلام کرده که با عاملان قضیه آزار و اذیت جنسی کودکان در مکاتب لوگر برخورد جدی می‌شود و آنان معاف نخواهند شد.blank

نورحبیب جلال؛ معاون دادستانی کل در امور تحقیق امروز سه‌شنبه، ۳ جدی در نشست هیأت تحقیق قضیه آزار و اذیت جنسی دانش‌آموزان در مکاتب لوگر، گفته‌است که با هرکسی که در این قضیه دخیل باشد، فروگذاشت نمی‌شود و این افراد معافیت نخواهند داشت.

او افزود که تحقیقات در این راستا جریان دارد و تا رسیدن به حقیقت، این تحقیقات ادامه خواهد داشت.

معاون دادستانی کل همچنین گفته که کسانی که برای روشن ‌شدن این قضیه و رسیدن به حقیقت همکاری کنند، مورد حمایت همه‌ جانبه‌ دادستانی کل قرار می‌گیرند.

این نهاد از نهادهای ملی، بین‌المللی و مدافع حقوق اطفال و اعضای جامعه‌ مدنی ولایت لوگر خواسته‌است که در این تحقیق هیأت بررسی‌کننده‌ دادستانی را همکاری کنند.

دادستانی کل از این افراد خواسته‌است که اسناد و مدارک دست‌داشته‌‌ شان درباره آزار و اذیت جنسی دانش‌آموزان در مکاتب لوگر را با هیأت تحقیق این قضیه شریک کنند.

بررسی‌ها درباره سوء استفاده جنسی از کودکان دانش‌آموز در ولایت لوگر پس از آن آغاز شد که روزنامه بریتانیایی گاردین در ماه عقرب امسال، گزارشی را در این باره منتشر کرد. این روزنامه بر اساس مصاحبه‌ها و بررسی‌هایش مدعی شده بود که ۵۴۶ دانش‌آموز پسر در مکاتب ولایت لوگر مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته‌اند.

به گزارش این روزنامه، این شمار کودکان از سوی حلقه‌ای متشکل از آموزگاران، دانش‌آموزان بزرگتر و افراد قدرتمند، مورد بدرفتاری جنسی قرار گرفته‌اند.

این گزارش با واکنش‌های زیادی همراه شد و به‌دنبال آن اشرف‌غنی؛ رییس جمهوری دستور بررسی جدی این قضیه را به دادستانی کل و کمیسیون مستقل حقوق بشر داد.

مطالب مرتبط