موضوعات داغ

حمله موشکی ایران به دو پایگاه‌‎ امریکایی در عراق

وزارت دفاع ایالات متحده اعلام کرده‌است که ایران صبح امروز (چهارشنبه، ۷ جنوری) بیش از ۱۲ موشک بالستیک به سمت نیروهای امریکایی و ائتلاف در عراق شلیک کرده‌است.

blank

جاناتان هوفمن؛ دستیار وزیر دفاع امریکا در امور عامه گفته‌است که این موشک‌ها حد اقل دو پایگاه نظامیان امریکایی را هدف گرفته‌است.

گفته شده‌است که یکی از این پایگاه‌ها به نام عین‌الاسد در ولایت انبار عراق و پایگاه دیگر در شهر اربیل؛ مرکز منطقۀ خودمختار کردستان عراق موقعیت دارد.

دونالد ترامپ؛ رییس‌ جمهوری امریکا در یک پیام توییتری نوشته‌است که موشک‌ها از ایران بر دو پایگاه نظامی در عراق پرتاب شده و بررسی تلفات و خسارات جریان دارد. او نوشته است: «تا‌کنون همه‌چیز خوب است.»

ترامپ در این پیام نوشته‌است که ایالات متحده قوی‌ترین قوای نظامی جهان را دارد که به خوبی مجهز هستند.

اعلامیه وزارت دفاع هم گفته‌است که در حال حاضر وضعیت و چگونگی پاسخ به این حملات را ارزیابی می‌کند و تمامی اقدامات لازم را برای حفظ و دفاع از پرسونل امریکایی، شرکا و متحدین خویش در منطقه روی دست خواهد گرفت.

اعلامیه وزارت دفاع افزوده‌است که در روزهای اخیر در پاسخ به تهدیدات و اقدامات ایران، این وزارت تدابیر مناسب برای حفاظت از پرسونل و شرکای خویش را اتخاذ کرده‌است.

وزارت دفاع امریکا همچنین گفته‌است که با در نظر داشت این‌که احتمالاً رژیم ایران طرح حمله بر نیروها و ملکیت‌های امریکایی را در منطقه ریخته بود،‌ پایگاه‌هایی که مورد حمله قرار گرفته‌اند در حالت آماده‌باش قرار داشتند.

بر اساس گزارش‌ها، ایران نیز پرتاب این موشک‌ها را تایید کرده‌است.

رسانه‌های ایرانی به نقل از سپاه پاسداران ایران گزارش داده‌اند که در انتقام‌ از کشته‌شدن قاسم سلیمانی؛ فرمانده نیروی قدس این کشور، عملیات شهید سلیمانی را با رمز یا زهرا علیه نیروهای امریکایی راه‌اندازی کرده و ده‌ راکت زمین به زمین را بر پایگاه عین‌الاسد عراق پرتاب کرده‌است.

مطالب مرتبط