آمار ضد و نقیض از تلفات حمله ایران به پایگاه‌های امریکایی در عراق

در حالی ‌که رسانه‌های امریکایی گزارش داده‌اند که حمله موشکی ایران به دو پایگاه‌ها این کشور درعراق تلفاتی نداشته‌است، رادیو تلویزیون ایران به نقل از یک «منبع آگاه» در اطلاعات سپاه پاسداران این کشور مدعی شده‌ که دست کم ۸۰ نظامی امریکایی در این حملات کشته شده‌اند.blank

به گزارش این خبرگزاری، دست کم ۱۰۴ هدف از مواضع امریکایی‌ها و متحدانش در منطقه شناسایی شده‌ که در صورت حمله امریکا هدف حمله ایران قرار خواهند گرفت.

سپاه پاسداران ایران بامداد امروز (چهارشنبه، ۷ جنوری) بیش از ۱۲ موشک بالستیک به سمت نیروهای امریکایی و ائتلاف در عراق شلیک کرد.

جاناتان هوفمن؛ دستیار وزیر دفاع امریکا در امور عامه گفته‌است که این موشک‌ها حد اقل دو پایگاه نظامیان امریکایی را هدف گرفته‌است.

گفته شده‌است که یکی از این پایگاه‌ها به نام عین‌الاسد در ولایت انبار عراق و پایگاه دیگر در شهر اربیل؛ مرکز منطقۀ خودمختار کردستان موقعیت دارد.

رسانه‌های ایرانی به نقل از سپاه پاسداران گزارش داده‌اند که در انتقام‌ از کشته‌شدن قاسم سلیمانی؛ فرمانده نیروی قدس این کشور، عملیات شهید سلیمانی را علیه نیروهای امریکایی راه‌اندازی کرده و ده‌ راکت زمین به زمین را بر پایگاه عین‌الاسد عراق پرتاب کرده‌است.

مطالب مرتبط

یک نظر

  1. چون قبلا ترامپ و تیمش اعلام کردن در صورت حمله ایران، اونها هم حمله می کنن و با توجه به اینکه بزرگترین و قوی ترین و مجهز ترین ارتش جهان رو دارن و هرگز لاف نمی زنن مخصوصا جمهوری خواهان، دو حالت به وجود میاد: اگه آمریکا به مکان های فرهنگی و پالایشگاه های ما حمله کرد یعنی حملات ما واقعی بوده (که هیچ ایرانی اینو نمی خواد و ما از جنگ بیزاریم) و حالت دوم اینکه قبلا از طریق سفارت سوییس با آمریکایی ها هماهنگی های لازم صورت گرفته و اون پایگاه های مورد نظر مثل عین الاسد رو خالی کردن و ما یک مکان خالی رو زدیم یا نهایتا با چند سرباز معمولی و یکسری ابزار جنگی که مثلا به تمام ایرانی ها و جهانیان بگیم که ما انتقام سخت رو گرفتیم. این نظر اکثر کسانی هست که میشناسم و در ساعت های آینده معلوم می شه که ما با آمریکا آیا معامله کردیم یا خیر. آمریکا اعلام کرده اگه یک آمریکایی رو بکشید حمله می کنیم پس مشخص می شه آیا این میزان تلفاتی که عنوان شده حقیقت داره یا همون مصداق “دروغ بزرگه” برای راضی کردن مردم و بازیابی پرستیژی که با شهادت سردار عزیز از بین رفت.
    فقط چطور قبل از برآورد آمریکا از میزان کشته شدگان و خسارت ها، ایران فهمید ۸۰ کشته و ۲۰۰ زخمی دادن.