نزدیک به ۳ میلیون تن در شفاخانه‌های کابل تحت درمان قرار گرفته‌اند

وزارت صحت عامه اعلام کرد که بر اساس گزارش سالانه کارکردهای شفاخانه‌های کابل، نزدیک به سه ملیون بیمار در این شفاخانه‌ها تحت درمان قرار گرفته‌اند.blank

این وزارت امروز چهارشنبه، ۱۸ جدی در اعلامیه‌ای گفته‌است که حدود ۲ میلیون و ۷۲۰ هزار و ۴۵۳  تن از ۱ جدی ۱۳۹۷ تا تاریخ مشابه در سال جاری در شفاخانه‌های کابل تحت تداوی قرار گرفته‌اند.

به گفته وزارت صحت عامه، از این میان، ۲۴۳ هزار و ۲۶۱ تن آنان بستری و متباقی به گونه سراپا تداوی شده‌اند.

در این گزارش آمده که برای این تعداد افراد در بخش های اطفال، نسایی ولادی، جراحی، ارتوپیدی، گوش و گلو ،چشم، جلدی، امراض ساری، جراحی اعصاب، داخله، مراقبت‌های جدی، قلبی، فزیوتراپی، دندان، واکسین، سوختگی، جراحی پلاستیک، سرطان، امراض گرده، همتولوژی، معلولین، نوزاد، تنظیم خانواده، صحت روانی، تداوی معتادان، انتانی و دیگر موارد خدمات صحی ارایه شده‌است.

بر بنیاد این گزارش، به تعداد ۲۱۶ هزار و ۲۷۲ تن نیز تحت معاینات لابراتواری قلبی، اکسری، اندسکوپی، سی تی اسکن، التراسوند و سایر معاینات قرار گرفته اند.

وزارت صحت عامه گفته‌است که این خدمات در اکثر شفاخانه‌های دولتی در سطح کابل انجام شده‌است.

این آمار تنها بیمارانی را تشکیل می‌دهد که در شفاخانه‌های دولتی تحت درمان قرار گرفته‌اند. وزارت صحت عامه اما درباره شما بیمارانی که در شفاخانه‌های خصوصی و نیز در خارج از کشور درمان شده‌اند، چیزی نگفته‌است.

مطالب مرتبط