غنی: معارف افغانستان باید پاسخگوی نیازهای قرن ۲۱ باشد

اشرف‌‌غنی؛ رییس‌‌ حکومت وحدت ملی گفته‌است که نهاد معارف کشور باید طوری ساخته شود تا بتواند پاسخگوی نیازهای قرن ۲۱ باشد.blank

ارگ ریاست ‌جمهوری در اعلامیه‌ای گفته‌است که آقای غنی شامگاه روز چهارشنبه، ۱۸ جدی در مراسم اختتامیه سمپوزیم ملی اصلاحات معارف گفته‌است که بعد از تکمیل‌شدن این سند، معارف کشور طوری ساخته شود تا بتواند پاسخگوی نیاز دانش‌آموزان در قرن ۲۱ باشد.

او گفته‌است که در ۱۰ نشستی که با رهبری وزارت معارف در خصوص آوردن اصلاحات در این وزارت داشته، بحث‌های همه‌جانبه صورت گرفته، اهداف واضح شده و اولویت‌بندی در حال تکمیل‌شدن است.

آقای غنی بر ضرورت بحث‌های سازنده برای آوردن اصلاحات تاکید کرده و افزوده‌است که از شرایط اساسی بحث آزاد این است تا در آن مشکلات تشخیص، اهداف تعیین و نقشه راه به‌خاطر حرکت به پیش، ترتیب شود.

وی با تاکید بر این‌که باید درک واضحی از معارف کشور داشت، افزوده‌است که امکانات در مکاتب، مدارس و مراکز تعلیمی کشور عدالت‌محور نبوده؛ بلکه بیشتر سلیقه‌ای توزیع شده‌است.

میرویس بلخی؛ سرپرست وزارت معارف نیز بر ضرورت بازنگری در قانون معارف، اسناد تقنینی و مقررات این وزارت تاکید کرده و تحول کمی و کیفی در نظام معارف و ارائه خدمات عادلانه و با کیفیت برای ساختن زندگی فردی و اجتماعی را مهم خوانده‌است.

گفتنی است که وزارت معارف چند روز قبل سمپوزیم ملی سه روزه‌ای را به منظور اصلاحات در ساختار و نصاب تعلیمی دانش‌آموزان و بهبود معارف برگزار کرد.

سرپرست وزارت معارف در محفل گشایش این سمپوزیم، ابراز امیدواری کرد که این سمپوزیم بتواند راه حل خوبی برای اصلاحات در سیستم معارف کشور به وجود آورد.

مطالب مرتبط