فینال سوپرکاپ اسپانیا؛ ادامه پیروزی رئال در فینال‌ها

رئال مادرید و اتلتیکو مادرید در بازی فینال سوپرکاپ اسپانیا شب گذشته در شهر جده عربستان به مصاف هم رفتند که در این دیدار با درخشش تیبو کورتوا کهکشانی‌ها موفق شدند در ضربات پنالتی اتلتیکو مادرید را شکست بدهند و عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را از آن خود کنند.blank

به این ترتیب، باشگاه رئال مادرید اولین قهرمان سوپرکاپ اسپانیا در فرمت چهار تیمی لقب گرفت.

رئال پیش از این دیدار ۱۰ قهرمانی در سوپرکاپ اسپانیا در کارنامه خود داشت و تیم همشهری‌اش اتلتیکو مادرید دو بار قهرمان شده‌بود. در پایان این دیدار نفسگیر، رئال در پنالتی‌ها پیروز شد و به یازدهمین جام رسید.

در این دیدار هر دو تیم نمایش و فرصت خوبی از خودشان نشان دادند. در شبی که اتلتیکو فرصت‌های خوبی را از دست داد، تیبو کورتوا نمایش درخشانی در دروازه رئال مادرید داشت.

این دیدار در ۹۰ دقیقه پس از موقعیت‌هایی که کم‌وبیش ایجاد کردند و به گل نرسیدند، به وقت اضافه رفت.

وقت‌های اضافه کاملاً با ۹۰ دقیقه متفاوت بود و فرصت‌های خطرناکی روی دروازه دو تیم خلق شد، تا اینکه دقیقه ۱۱۵ در یک ضد حمله سریع موراتا در حال تک‌به‌تک شدن با کورتوا بود که والورده او را با خطا متوقف کرد تا کارت سرخ بگیرد. این حرکت والورده باعث شد در نهایت گلی هم ردوبدل نشود و قهرمان در ضربات پنالتی مشخص شود.

در ضربات پنالتی شاگردان زیدان و به‌خصوص کورتوا بهتر عمل کردند تا ۴-۱ پیروز شوند.

کارواخال، رودریگو، مودریچ و راموس برای رئال ضربات‌شان را گل کردند و تریپیه تنها گلزن اتلتیکو در این ضربات بود. در حالی که ضربه سائول به تیر برخورد کرد و پنالتی پارتی را کورتوا که در جریان بازی هم بارها تیمش را نجات داده‌بود، مهار کرد.

مطالب مرتبط