امریکا به صادر‌کننده نفت تبدیل شد

اداره اطلاعات انرژی امریکا اعلام کرده‌است که تولید نفت و گاز این کشور در سال ۲۰۱۹ به گونه چشم‌گیری افزایش داشته‌ و در سه ماه پایانی سال گذشته میلادی، امریکا به صادرکننده نفت تبدیل شده‌است.blank

این نهاد روز سه شنبه، ۱۴ جنوری درگزارشی اعلام کرد که تولید روزانه نفت خام امریکا در سال گذشته میلادی به ۱۲.۲ میلیون بشکه رسید که نسبت به سال ۲۰۱۸ حدود ۱.۳ میلیون بشکه افزایش را نشان می‌دهد.

اداره اطلاعات انرژی امریکا همچنین اعلام کرده که واردات خالص نفت این کشور از ۲.۳ میلیون بشکه در روز طی سال ۲۰۱۸ به نیم میلیون بشکه در سال گذشته کاهش یافته و در سه ماهه پایانی سال، این کشور عملا به صادرکننده نفت خام تبدیل شده‌است.

این نهاد امریکایی افزوده که انتظار می‌رود صادرات نفت امریکا در سال جاری حدود ۸۰۰ هزار بشکه و در سال آینده ۱.۴ میلیون بشکه در روز باشد.

همچنین انتظار می‌رود در سال جاری تولید نفت این کشور به ۱۳.۳ میلیون بشکه اوج بگیرد و رقبای خود، روسیه و عربستان را با فاصله بیشتری پشت سر خود نگهدارد.

گفتنی‌ است که تولید گاز امریکا نیز پارسال به ۹۲ میلیارد فوت مکعب در روز رسید که رکورد جدیدی در تاریخ تولید گاز این کشور است.

مطالب مرتبط