افغانستان قهرمان مسابقات جهانی کشتی گورش شد

تیم کشتی گورش افغانستان در مسابقات بین‌المللی کشتی گورش در ایران که به میزبانی ایران برگزار شده‌بود قهرمان شد.blank

تیم کشتی گورش افغاتستان در این مسابقات با کسب ۴۳ امتیاز بالاتر از تیم‌های ایران، ترکمنستان و آذربایجان قرار گرفت.

در روز دوم مسابقات بین‌المللی کشتی گورش به میزبانی گنبد کاووس در ولایت گلستان ایران که عصر جمعه، ۲۷ جدی برگزار شد، در نتیجه گروهی، تیم‌های ایران و ترکمنستان نیز به ترتیب بر روی سکوهای دوم و سوم قرار گرفتند.

۳۲ ورزشکار در این مسابقات از کشورهای ایران، ترکمنستان، افغانستان و آذربایجان در وزن‌های مختلف ۷۴، ۸۲، ۹۰، ۱۰۰، و ۱۰۰+ کیلوگرام شرکت کردند.

در وزن ۸۲ کیلوگرام پهلوان قربانگلدیف از ترکمنستان در فینال با شکست رقیب ایرانی خود مدال طلا را به خود اختصاص داد و محمد دهقان به مقام دومی بسنده کرد و مقام سوم به صورت مشترک به جاوید مصطفی‌یف از آذربایجان و صفی محمدی از افغانستان رسید.

در وزن ۹۰ کیلوگرم رجب گلدی قلیچ‌نیازف از ترکمنستان با برتری مقابل هموطن خود در بازی فینال به برتری رسید و ارسلان خوجم بردیف هم بر روی سکوی دوم قرار گرفت و جاوید محمدی از افغانستان و رامین گری از ایران هم صاحب مدال برنز این مسابقات شدند.

در فینال وزن ۱۰۰ کیلوگرام نادر صوفی‌زاده از افغانستان با گذشتن از سد حریف ایرانی خود، گردن‌آویز طلا را کسب کرد و مولام کوشا جایگاه دومی را به دست آورد؛ در این وزن علی مردف از ترکمنستان و داوود عوض‌زاده از ایران هم مشترکا به مقام سوم رسیدند.

فینال ۱۰۰+ کیلوگرام و در جایی که هیجان تماشاگران به اوج خود رسیده‌بود، محمدگل پهلوان‌زاده از افغانستان فاتح سکوی قهرمانی شد و با قرار گرفتن میان تماشاگران افغان خوشحالی خود را با آنان تقسیم کرد که خیلی مورد توجه حاضران قرار گرفت.

جمال فیضی‌یف از ترکمنستان با قبول شکست مقابل حریف افغان خود به رتبه دوم رسید و سلیم کم و عبدالله ایری از ایران بر سکوی سوم ایستادند.

در پایان این مسابقات تیم افغانستان با کسب ۴۳ امتیاز در مجموع تیم اول شد و جام قهرمانی این دور از مسابقات را روی سر برد.

مطالب مرتبط