ایران از میزبانی بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا محروم شد

سایت نشریه الریاضیه عربستان از تایید محرومیت ایران از میزبانی درلیگ قهرمانان آسیا توسط (AFC) خبر داد. بر این اساس، تا اطلاع ثانوی هیچ بازی بین‌المللی در ایران برگزار نمی‌شود.blank

کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم خود را درباره میزبانی تیم‌های ایرانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا اعلام کرد و بر اساس آن فوتبال ایران از میزبانی در لیگ قهرمانان آسیا طبق مصوبه کمیته مسابقات (AFC) محروم شد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا بعد از رای مقدماتی که درباره لغو میزبانی تیم‌های ایرانی صادر کرد، دیروز تشکیل جلسه داد. براساس رای نهایی، نماینده‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ از امتیاز میزبانی محروم شدند.

نماینده‌های ایران یعنی پرسپولیس تهران، سپاهان اصفهان، استقلال تهران و شهر خودرو مشهد اگر می‌خواهند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند باید از دیگر تیم‌های آسیایی در کشوری بی‌طرف میزبانی کنند.

سایت نشریه الریاضیه، در اعلامه خود نوشته‌است که کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده که به چند دلیل اجازه میزبانی به ایران نمی‌دهد: از جمله این‌که داوران حاضر نیستند در این کشور بازی‌ها را قضاوت کنند.

سایت نشریه الریاضیه همچنین افزوده که این تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا تنها شامل لیگ قهرمانان آسیا نمی‌شود؛ بلکه هرگونه بازی در چارچوب فوتبال آسیا در زمین ایران تا اطلاع ثانوی ممنوع است و به این ترتیب این تصمیم شامل بازی‌های ملی هم شده و دامنه آن گسترده‌تر است.

چهار تیم ایرانی پیشتر اعلام کرده‌بودند که در صورت سلب امتیاز میزبانی، از شرکت در رقابت‌های قهرمانی آسیا انصراف می‌دهند.

ایرانی‌ها همچنان شیخ سلمان؛ رییس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا را به اتخاذ تصمیم‌های سیاسی ضد ایرانی متهم کرده‌اند.

مطالب مرتبط