عبدالله: پیشبرد امور صلح، کار یک وزارت نیست

عبدالله عبدالله؛ رییس اجرایی حکومت می‌گوید که صلح خواست تمام مردم افغانستان است و وزارت دولت در امور صلح هم به تنهایی نمی‌تواند امور صلح در کشور را به پیش ببرد.blank

رییس اجرایی حکومت، امروز دوشنبه (۳۰ جدی) در نشست شورای وزیران گفت: «گفتگوها و تیم مذاکره‌کننده باید جامع باشد به‌شمول حکومت؛ اما به هیچ صورت یک وزارت نمی‌تواند کار صلح را در کشور پیش ببرد.»

آقای عبدالله افزود: «برخی اظهارات صورت گرفته‌بود که تمام فعالیت‌ها در محور یک وزارت صورت بگیرد که فکر کنم آنقدر سنجیده‌شده نبود.»

رییس اجرایی همچنین گفت که مردم حق دارند درباره صلح، ابراز نظر کنند؛ چون به‌ خاطر آرمان‌ها، آزادی‌ها و حقوق‌شان قربانی زیادی داده‌اند و صلح آرزوی تمام مردم است.

آقای عبدالله اضافه کرد که موضع دولت افغانستان حمایت از روند صلح است؛ اما صلح در انحصار یک فرد بوده نمی‌تواند و تصمیم‌گیرنده‌ اصلی مردم افغانستان است.

این در حالی است که به تازگی بر اساس فرمان رییس‌ جمهور، کمیته‌ای زیر نام کمیته ارشد هماهنگی در امور صلح به ریاست سلام رحیمی؛ وزیر دولت در امور صلح ایجاد شده‌ تا برنامه‌های مربوط به صلح را هدایت و مدیریت کند.

با این حال، به نظر تحلیلگران انتقادات تازه آقای عبدالله، کار وزارت صلح و کمیته نوبنیاد را به عرصه جدید اختلاف میان رهبران حکومت بدل خواهد کرد.

مطالب مرتبط