هر کیلو گاز دولتی در کابل ۵۰ افغانی عرضه می‌شود

وزارت مالیه اعلام کرده‌است که شرکت دولتی مواد نفتی و گاز مایع به خاطر کمک به مردم هر کیلوگرام گاز مایع را به قیمت ۵۰ افغانی عرضه می‌کند.blank

این وزارت، امروز دوشنبه (۳۰ جدی) در اعلامیه‌ای گفته‌است که در نشست هیأت نظارت شرکت‌های دولتی تحت ریاست همایون قیومی؛ سرپرست وزارت مالیه تصمیم گرفته شد که شرکت دولتی مواد نفتی و گاز مایع هر کیلو گاز را با درنظرداشت نیاز مردم به ۵۰ افغانی به فروش برساند.

این در حالی است که در روزهای اخیر نرخ گاز مایع در شهر کابل به صورت بی‌پیشینه‌ای افزایش یافته و هر کیلو تا ۱۱۰ افغانی نیز رسیده‌بود.

به دنبال شکایت‌ و نگرانی‌ مردم از بلند رفتن قیمت گاز مایع، اداره نفت و گاز ۲۹ دکان را برای فروش گاز مایع به قیمت ۵۰ افغانی در نواحی کابل مسؤول ساخت و اتاق تجارت و صنایع نیز روز گذشته اعلام کرد که گاز مایع را در جریان زمستان به قیمت ۵۲ افغانی عرضه می‌کند؛ اما هنوز شهروندان از افزایش قیمت گاز نگرانی دارند و می‌گویند که هر کیلو گاز کمتر از ۷۰ افغانی در دسترس آنان قرار نمی‌گیرد.

کارشناسان اقتصادی، اعتصاب رانندگان موترهای باربری شاهراه کابل- قندهار در اعتراض به اخاذی پولیس، ممنوع شدن زغال سنگ از سوی دولت، سرد شدن شدید هوا و سوء استفاده و احتکار تاجران را در کنار عدم نظارت دولت بر بازار، از عوامل افزایش قیمت گاز می‌دانند.

مطالب مرتبط