کار کمیسیون‌ها روی بودجه ناتمام ماند، نشست مجلس برگزار نشد

در حالی که یک روز به آغاز تعطیلات زمستانی اعضای مجلس باقی مانده‌است، این مجلس به دلیل تکمیل‌نشدن کار کمیسیون‌ها روی بودجه سال مالی ۱۳۹۹ نتوانست جلسه عمومی برگزار کند.blank

اعضای کمیسیون مالی و بودجه مجلس می‌گویند که کمیسیون‌های هفده‌گانه این نهاد روی سند بودجه ملی ۱۳۹۹ به صورت جدی کار می‌کنند و قرار است این سند در نشست روز چهارشنبه به جلسه عمومی پیش‌کش شود.

عبدالظاهر سالنگی؛ عضو کمیسیون امور مالی و بودجه گفت که بر اساس تصمیم هیات اداری مجلس، کمیسیون‌های مشترک سه جلسه دیگر را نیز روی متوازن‌سازی سند بودجه سال آینده برگزار می‌کنند.

این عضو مجلس نمایندگان افزود که بعد از گنجاندن تعدیلات پیشنهادی نمایندگان در سند بودجه سال مالی ۱۳۹۹، این سند در نشست عمومی روز چهارشنبه به مجلس ارائه می‌شود.

از سوی دیگر برخی از اعضای مجلس، سند بودجه سال آینده را نامتوازن خوانده و افزوده‌اند که در صورت نیاوردن اصلاحات در این سند، اعضای مجلس به آن رای موافق نخواهند داد.

سید شرف‌الدین عینی؛ عضو دیگر مجلس نیز گفته‌است که اگر در سند بودجه سال آینده تعدیل به وجود نیاید، نمایندگان تخار مصمم اند تا به هر نحو ممکن جلو تصویب این سند ناقص را بگیرند.

بودجه سال مالی ۱۳۹۹ خورشیدی ۴۲۸ میلیارد افغانی در نظر گرفته شده‌است که از این میان ۲۹۸ میلیارد آن بودجه عادی و ۱۳۹ میلیارد دیگر آن هم شامل بودجه انکشافی می‌شود.

همچنین ۶۳ میلیارد افغانی بودجه اختیاری و ۷۵ میلیارد افغانی بودجه غیر اختیاری در سند بودجه درج شده‌است.

در حالی که مجلس نمایندگان تا یک روز دیگر تعطیلات زمستانی را آغاز می‌کند نمایندگان هنوز پس از یک‌ماه نتوانسته‌اند در مورد این سند ملی تصمیم‌گیری کنند.

مطالب مرتبط