شکایات انتخاباتی؛ ثبت بیش از شش هزار شکایت در مرحله استیناف‌خواهی

مسؤولان کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی اعلام کردند که بیش از شش هزار شکایت انتخاباتی در مرحله استیناف‌خواهی درج شده‌است.blank

زهره بیان شینواری؛ رییس کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی، امروز (سه شنبه، ۱ دلو) در یک نشست خبری گفت که روند رسیدگی به شکایات در ولایات پایان یافته و در مرحله استیناف‌خواهی بیش از شش هزار شکایت در ۲۹ ولایت ثبت شده‌است.

او افزود که اکثر شکایات در مرحله استیناف‌خواهی، از سوی تیم‌های انتخاباتی عبدالله عبدالله، اشرف‌غنی و حکمتیار ثبت شده‌است.

بانو شینواری همچنین افزود که کمیسیون مرکزی رسیدگی به شکایات، از امروز روند رسیدگی به شکایات استینافی را آغاز کرده‌است.

این در حالی ‌است که روند رسیدگی به شکایات انتخاباتی در ولایات، نزدیک به یک‌ماه پیش به دنبال اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست ‌جمهوری آغاز شد. قرار بود پس از ۱۵ روز تمام شکایات در ولایات بررسی شود و در صورتی که فیصله‌های کمیسیون ولایات پذیرفته نشود، طی ۱۵ روز دیگر در کمیسیون مرکزی، شکایات دوباره بررسی شود.

با این وجود، اکنون یک‌ماه از روز اعلام نتایج ابتدایی انتخابات می‌گذرد؛ اما تازه روند رسیدگی به شکایات در ولایات پایان یافته‌؛ در حالی ‌که بر اساس تقویم انتخاباتی باید اکنون مرحله استیناف‌خواهی نیز پایان می‎یافت.

کمیسیون انتخابات در اول ماه جدی نتایج ابتدایی انتخابات را اعلام کرد. بر اساس این نتایج، اشرف‌غنی‌ با کسب بیش از ۵۰ درصد آرا در صدر و عبدالله عبدالله در جایگاه دوم قرار گرفته‌است.

مطالب مرتبط