پیشنهاد گواردیولا به اتحادیه فوتبال بریتانیا: یک جام را حذف کنید

پپ گواردیولا؛ سرمربی باشگاه منچسترسیتی به اتحادیه فوتبال بریتانیا پیشنهاد کرد که برای سلامت بازیکنان، یک جام را از برنامه تقویمی خود حذف کند.blank

مصدومیت هری‌ کین و مارکوس رشفورد؛ دو مهاجم ملی‌پوش تیم ملی بریتانیا بار دیگر توجه‌ها را به فشردگی رقابت‌ها در فوتبال این کشور جلب کرده‌است.

پپ به همین دلیل خواستار حذف یک جام شد. او گفت: چرا باید این شرایط حاکم باشد؟ یک تیم شنبه بازی کند و بازی بعدی آن سه‌شنبه باشد؛ ولی یک تیم یکشنبه بازی کند و بازی بعدی‌اش سه‌شنبه برگزار شود. به‌ هر حال فکر می‌کنم فشردگی بازی در لیگ برتر به سود بازیکنان نیست. این شرایط به ضرر فوتبال بریتانیا است و باید برنامه استنداردتری ایجاد شود. بازی‌های بزرگی در چند هفته‌ آینده انتظار ما را می‌کشند. باید بر خستگی غلبه کنیم و با صد درصد آمادگی به میدان برویم. این شرایط به ضرر همه تیم‌هاست. اتحادیه فوتبال بریتانیا باید فکری به حال این موضوع کند.

پپ گواردیولا در ادامه گفت: واقعا این شرایط غیرقابل تحمل است. ما بازیکنان زیادی را به کار می‌گیریم و انتظار زیادی از آنهاست، خیلی زیاد. ما وقتی با لیگ برتر همراه هستیم به آن‌ها گفتیم. آنها باید این موضوع را منعکس کنند همه مدیران از این موضوع شکایت کرده و در عین حال اهمیت نمی‌دهند. هر طور شده باید فشردگی مسابقات را از بین ببرید، در این شرایط بازیکنان کمتر مصدوم می‌شوند. بازی کمتر، رقابت کمتر، تیم کمتر، کیفیت بیشتر، کمیت کمتر. در بوندس لیگا ۱۸ تیم حضور دارند. یک جام حذفی نیز وجود دارد. در اسپانیا هم بازیکنان استراحت دارند. طرفداران نیز به تئاتر، سینما و رستورانت می‌روند. مردم می‌توانند مدتی بدون فوتبال زندگی کنند و این مشکلی نیست.

مطالب مرتبط