دنمارک ۳ میلیون دالر به دهقانان افغان کمک می‌کند

وزارت زراعت آبیاری و مالداری تفاهم‌نامه‌ای را با سفارت دنمارک در کابل امضا کرد که بر بنیاد آن، دنمارک تعهد کرده تا سه میلیون دالر به دهقانان افغان که از خشک‌سالی و سیلاب آسیب داده‌اند، کمک کند.blank

وزارت زراعت اعلام کرده که این تفاهم‌نامه امروز سه‌شنبه، ۱ دلو، میان این وزارت و سفیر دنمارک در کابل امضا شده‌است.

بر بنیاد اعلام این وزارات، کمک سه میلیون دالری دنمارک برای بهبود تغذیه و تامین امنیت غذایی به ۱۵هزار و ۵۰۰ خانواده‌ زراعت‌پیشه در ولایت‌های بدخشان، دایکندی، غور، هرات و ارزگان به مصرف می‌رسد.

حشمت‌الله غفوری؛ معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت در مراسم امضای تفاهم‌نامه این کمک به دهقانان گفته‌است: «این مساعدت به منظور کمک به دهقانان آسیب‌پذیر، خانم‌های زراعت‌پیشه، خانم‌هایی که دچار مشکلات اقتصادی و فامیل به‌دوش هستند، صورت می‌گیرد.»

او افزوده که این کمک با راه‌اندازی پروژه توزیع تخم‌های اصلاح‌شده و کود کیمیایی، وسایل زراعتی و باغچه‌های خانگی و احیای سیستم‌های آبیاری صورت می‌گیرد.

این مقام وزارت زراعت گفته‌است: «این پروژه در یک‌سال تکمیل می‌شود، ما امیدواریم که با تطبیق این پروژه بتوانیم توانایی اقتصادی خانواده‌های آسیب‌دیده را بالا ببریم.»

در همین حال، میکایل لوند جیبسن؛ سفیر دنمارک در کابل در مراسم امضای تفاهم‌نامه کمک سه میلیون دالری کشورش به دهقانان افغان گفت: «کشور دنمارک متعهد به یک افغانستان مترقی است. دنمارک همراه با سایر دونرها در تلاش پاسخگویی و همکاری به برآورده کردن نیازهای اضطراری افغان‌هایی است که در اثر خشک‌سالی و سیلاب‌ها آسیب دیده‌اند.»

راجندرا آریال؛ رییس سازمان خوراکه و زراعت ملل متحد در افغانستان نیز از کمک دنمارک برای بهبود شرایط اقتصادی دهقانان استقبال کرده‌است. او افزوه که شمار زیادی از خانواده‌ها در افغانستان به دلیل خشک‌سالی و سیلاب در نبود مصونیت غذایی به سر می‌برند.

مطالب مرتبط