رایزنی دیپلماتیک حکومت برای ایجاد گروه بین‌المللی حمایت از صلح افغانستان

وزارت دولت در امور صلح می‌گوید که بر اساس فرمان اشرف‌غنی؛ رییس حکومت وحدت ملی، به منظور ایجاد یک گروه بین‌المللی حمایت از روند صلح، با دیپلمات‌های خارجی در کابل گفتگو می‌کند.blank

این وزارت در اعلامیه‌ای هدف از ایجاد این گروه بین‌المللی را تقویت اجماع جهانی و انسجام هماهنگی تلاش‌های بین‌المللی در زمینه صلح خوانده و گفته‌است که در حال حاضر گفتگو با دیپلمات‌های خارجی در کابل جریان دارد.

در اعلامیه وزارت دولت در امور صلح آمده‌است که این وزارت از جانب افغانستان در این گروه رهبری امور را به دست دارد و عبدالسلام رحیمی؛ وزیر دولت در امور صلح گفتگوها با سفیران برخی از کشورها را آغاز کرده‌است.

آقای رحیمی در دیدارهایی جداگانه با سفیران روسیه، اسپانیا، ترکمنستان، اندونیزیا و عربستان سعودی در مورد ایجاد گروه بین‌المللی حمایت از روند صلح افغانستان گفتگو کرده‌است.

این در حالی است که هنوز گروه طالبان، آتش‌بس؛ پیش‌شرط اصلی حکومت را نپذیرفته‌اند و نمایندگان امریکا و طالبان نیز در گفتگوی پنچ روز گذشته بر سر چگونگی امضای توافق‌نامه صلح به توافق مشخصی نرسیده‌اند.

از سوی دیگر، عبدالله عبدالله؛ رییس اجرایی پیش‌تر با انتقاد از تقرری‌های تازه از سوی اشرف‌غنی، تأکید کرده‌بود که یک وزارت نمی‌تواند به تنهایی درباره صلح تصمیم بگیرد.

مطالب مرتبط