منع رفت و آمد در شهر ۱۹ میلیونی چین به دلیل شیوع ویروس کرونا

به‌دنبال افزایش مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در چین، باشندگان شهر ووهان این کشور که خاستگاه این ویروس خوانده می‌شود، از سفر به دیگر نقاط چین یا خارج از چین منع شدند.blank

ساکنان شهر ووهان فقط در صورتی اجازه دارند از این شهر خارج شوند که «دلیل خاصی» برای آن ارائه کنند.

از طرفی هم، سازمان صحی جهان می خواهد دوباره روز پنج‌شنبه در این رابطه مشورت می‌کند که آیا به این دلیل وضعیت اضطراری صحی اعلام کند یا نه.

تدروس ادهانوم گبریسوس؛ مدیر کل سازمان صحی جهان از اقدامات موثر در شهر ووهان استقبال کرد.

او گفت که با «اقدامات بسیار شدید» مقامات چین نه تنها می‌توانند گسترش عامل این بیماری در کشور خود را کنترول کنند، «بلکه احتمال گسترش این بیماری در سطح بین المللی را نیز به حداقل می رسانند».

سازمان صحی جهان نشست خود را که روز چهارشنبه در ژ نیو آغاز شده بود برای یک روز دیگر تمدید کرد. بر اساس معلومات رییس کمیته عاجل سازمان صحی جهان تا فعلا کدام نظر واحدی در رابطه وجود نداشته است که آیا اعلام وضعیت اضطراری صحی در سطح بین المللی موجه است یا نه.

طبق معلومات مقامات چین تا کنون ۱۷ نفر در نتیجه ابتلا به بیماری تنفسی ناشی از این ویروس جان خود را از دست داده اند. در مجموع بنا بر آمارهای رسمی چین تا کنون بیش از ۵۷۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده‌اند که بیشتر این موارد در شهر ووهان بوده‌است.

با این حال دانشمندان هانک‌کانگ و بریتانیا پیش بینی کرده اند که احتمالا در حدود ۱۳۰۰ تا ۱۷۰۰ نفر در شهر ووهان به این بیماری آلوده شده اند. بعضی موارد انفرادی از آلوده شدن به این بیماری از جاپان، کوریای جنوبی، تایوان، تایلند، ایالات متحده امریکا و همچنان منطقه ویژه اداری چین «ماکائو» گزارش شده‌است.

مطالب مرتبط