حج و اوقاف تابلوهای مولوی انصاری را از جاده‌های هرات برداشت

پس از شکل‌گیری اعتراض‌ها نسبت به نصب تابلوها درباره حجاب زنان در شماری از جاده‌های شهر هرات، ریاست حج و اوقاف این ولایت، این تابلوها را برداشت.blank

این تابلوها، از سوی «اداره امر به معروف ونهی از منکر» که از سوی مولوی مجیب‌الرحمان انصاری، خطیب مسجد جامع گازرگاۀ هرات، ایجاد شده‌است، دو هفته پیش نصب شده بود.

ریاست حج و اوقاف هرات گفته‌است که، بنرهای مختلفی را با محتوای دخالت نکردن در زند‌گی خصوصی دیگران و همدیگر پذیری از دیدگاه دین اسلام، در بخش‌های مختلف شهر هرات نصب کرده‌است و تابلوهای حساسیت برانگیز مولوی مجیب‌الرحمان انصاری را برداشته‌است.
سید محمد شیرزادی؛ رییس حج و اوقاف هرات گفته‌است:«بنرهای ما در تمام نقاط شهر به صورت مختلف نشر شده و با مشوره علمای بزرگوار در جاهایی که پیش از این تابلوهای انصاری نصب شده بودند، نیز بنرهای ما نصب شده‌اند.»

از طرفی هم، برداشته شدن این تابلوها با استقبال شماری از مردم هرات به‌ویژه زنان روبه‌رو شده‌است.

مولوی مجیب الرحمان انصاری، با ایجاد اداره امر به معروف و نهی از منکر، نه تنها تابلوهای دربارۀ پوشیدن حجاب از سوی زنان در جاده‌های نصب کرده بود، بلکه گفته بود که در تلاش اصلاح جامعه با جاری کردن حکم شریعت است.

مقام‌های محلی در هرات نیز گفته‌اند که جلو افراط‌گرایی در این ولایت را می‌گیرند و حدود اسلامی تنها از سوی حکومت و بربنیاد قوانین نافذه کشور اجرایی خواهد شد.

مطالب مرتبط