نشست سیاسیون؛ عبدالله و کرزی طرحی برای صلح می‌ریزند

شماری از رهبران سیاسی، سران احزاب و جریان‌های بزرگ سیاسی از جمله عبدالله عبدالله و حامد کرزی امروز شنبه، ۵ دلو در کابل یک نشست مشورتی را برای ریختن طرح تازه برای مذاکرات صلح برگزار کردند.blank

در این نشست که به میزبانی محمد محقق؛ معاون دوم ریاست اجرایی برگزار شده بود، رییس اجرایی هشدار داده که هیچ کسی مانع گفتگوهای صلح به‌هدف تامین منافع شخصی خود شده نمی‌تواند. در این نشست، کاهش خشونت‌ها یک گزینه خوب برای پیش‌برد گفتگوهای صلح خوانده شده‌است.

چهره‌های سیاسی کشور طرح‌ها و نظریات خود در رابطه به گفتگوهای صلح و چگونگی آغاز گفتگوهای بین‌الافغانی را مطرح کرده‌اند. این چهره‌ها می‌گویند که سعی دارند تا طرح تازه‌ای را برای مذاکرات صلح بریزند.

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی گفته‌است: «خوب است که همه در این پروسه دخیل باشند و هیچ‌کس هم به‌خاطر منافع شخصی خود مانع آن نشوند؛ چون این یک پروسه ملی است.

از طرفی هم محمد یونس قانونی؛ معاون پیشین ریاست جمهوری گفته که در تلاش اند تا طرح تازه‌ای برای صلح بریزند؛ طرحی که به‌گفته او، طرح مردم افغانستان برای دستیابی به صلح است.

در این نشست، رهبران سیاسی و سران احزاب و جریان های سیاسی، تاکید کرده‌اند که برای تامین صلح در کشور باید از تمام فرصت های پیش‌آمده استفاده شود و تا یک هفته دیگر، طرح مذاکره با طالبان نهایی شود.

محمد کریم خلیلی؛ رییس شورای عالی صلح گفته‌است که کاهش خشونت‌ها را تعبیر به کاهش جنگ در کشور می‌کنند. او افزوده‌است: «این یکی از راه های اصولی میباشد که هر مذاکره آن را تعقیب میکند.»

سیاسیون کشور از جمله عبدالله عبدالله؛ رییس اجرایی حکومت وحدت ملی در حالی از کار روی طرح صلح خبر داده‌اند که پیشتر اشرف‌غنی؛ رییس حکومت وحدت ملی در نشست مجمع اقتصادی جهان در شهر داووس گفته بود که رییس اجرایی و حامد کرزی هیچ طرحی برای صلح ندارند

مطالب مرتبط