وقوع ۵ انفجار همزمان با سالروز استقلال هند

مقام‌های پولیس از وقع حد اقل پنج انفجار ناشی از پرتاب «نارنجک» در ایالت آسام هند همزمان به روز جمهوری در این کشور خبر داده‌اند.blank

بر بنیاد گزارش‌های اولیه، دست‌کم سه نارنجک امروز یکشنبه، ۲۶ جنوری در منطقه «دیبروگار» و یک نارنجک در منطقه «چارایدئو» ایالت آسام منفجر شده‌است.

نیروهای پولیس آسام اعلام کرده‌اند که تاکنون تلفاتی در نتیجه انفجارهای صورت‌گرفته، گزارش نشده‌است. یک مقام پولیس آسام در بیانیه‌ای گفت که به مردم هند اطمینان می‌دهند که عامل این انفجارها را به سزای اعمال‌شان برسانند.

شبکه خبری «ایندیا تودی» نیز گزارش داد که انفجار پنجم در منطقه «تینسوکیا» رخ داده‌است و شاهدان رویداد گفته‌اند که عامل این انفجار، سوار بر بایسکل بوده و یک نارنجک را به سمت مردم پرتاب کرده و از صحنه گریخته‌است.

یک مقام حکومتی ایالت آسام در واکنش به این انفجار‌ها، عاملان این حملات را محکوم کرد. تاکنون هیچ سازمانی مسؤولیت انفجارهای فوق را برعهده نگرفته‌است.

روز جمهوری، روزی است که در آن قانون اساسی هند به اجرا درآمد. در سال ۲۶ جنوری ۱۹۳۰ همچنین استقلال این کشور از بریتانیا گرفته شد و از آن به بعد همه‌ساله تجلیل می‌شود.

این انفجارها در حالی صورت گرفته‌است که اواخر هفته گذشته، ۶۵۰ شبه‌ نظامی از هشت گروه شورشی در شمال شرقی هند، با سلاح‌های خود در «گواهاتی» مرکز ایالت آسام تسلیم شدند.

ایالت آسام هند دو میلیون نفر جمعیت مسلمان نیز دارد که عمدتاً از بنگله‌دیش به این کشور پناهنده شده‌اند.

مطالب مرتبط