داروی ویروس کرونا به چین رسید

وزارت صحت چین اعلام کرد که داروی ویروس کرونا که صدها نفر را در این کشور مبتلا ساخته، به چین رسیده و قرار است به زودی در دسترس بیماران قرار بگیرد.blank

این وزارت امروز یکشبه، ۲۶ جنوری گفته‌است که این دارو پس از طی‌کردن آخرین مراحل آزمایشات تا ساعاتی دیگر به صورت رایگان در دسترس خواهد بود.

به گزارش رسانه‌های محلی، وزارت صحت چین گفته‌است که این دارو در حال طی‌کردن مراحل نهایی آزمایش‌ها است و بعد از تکمیل این روند، آزمایش آن بر روی انسان‌ آغاز خواهد شد.

همزمان، شهر ساحلی «شانتو» پیش از این اعلام کرده‌بود که از فردا (دوشنبه)، از ورود موترها، کشتی‌ها و افراد به این شهر جلوگیری می‌کند تا از شیوع ویروس کرونا که در پایان سال ۲۰۱۹ در ووهان گسترش یافت، جلوگیری کند.

این شهر همچنین اعلام کرده‌است که فعالیت بس‌ها، تاکسی‌ها و کشتی‌ها را از ساعت ۲ امروز به وقت محلی به حالت تعلیق درمی‌آورد. شانتو در بیش از ۸۰۰ کیلومتری از ووهان در نقاط مرکزی چین قرار گرفته‌است.

طبق جدیدترین آمار منتشرشده، شمار قربانیان ویروس کرونا در چین به ۵۶ تن افزایش یافت و طبق گفته مقام‌های محلی تعداد افراد مبتلا به این ویروس در سراسر این کشور و شرق آسیا به حدود دو هزار نفر رسیده‌است.

نمایان‌ترین علائم ابتلا به ویروس کرونا، تب است که بعد از آن با سرفه‌های خشک همراه می‌شود و پس از آن به نفس‌تنگی منجر می‌شود.

این ویروس ظاهراً اولین‌بار در بازار مواد غذایی و حیوانات در شهر «ووهان» از طریق حیوانات به انسان منتقل شده و از آن زمان از انسان به انسان در حال انتقال است.

مطالب مرتبط