شمار قربانیان ویروس کرونا در چین به ۸۰ نفر رسید

شمار قربانیان ویروس کرونا در چین به ۸۰ نفر رسیده و همزمان دولت این کشور سه روز دیگر بر تعطیلات سال نو چینی افزوده‌است.blank

وزارت صحت چین اعلام کرده‌است که وضعیت «بسیار حساسی» در این کشور پیش آمده، چرا که به نظر می‌رسد شیوع ویروس کرونا تسریع یافته‌است.

دولت چین اعلام کرده‌است که سه روز دیگر بر تعطیلات سال نو چینی که از جمعه گذشته آغاز شده، می‌افزاید. تعطیلات با در نظر گرفتن روزهای آخر هفته، تا دوشنبه هفته آینده تمدید شده‌است.

بنا بر گزارش‌ها هدف از تمدید تعطیلات، جلوگیری از تماس‌های بیشتر مردم و مقابله با ویروس اعلام شده‌است.

این ویروس که منشأ آن ایالت ووهان چین بود به بیش از ۱۰ کشور دیگر نیز سرایت کرده‌است. از این میان در ایالات متحده پنجمین مورد ابتلا به این ویروس رصد شده‌است. تمام این پنج نفر افرادی هستند که اخیرا به شهر ووهان ولایت هوبئی چین، سفر کرده‌بودند.

گفتنی ‌است که ویروس تازه از خانواده کرونا‌هاست که از سرماخوردگی عادی تا بیماری‌های مرگباری مانند «سارس» را در برمی‌گیرد.

همزمان با شیوع این ویروس‌ در چین از شهروندان خواسته می‌شود بر موارد شستن دست‌های خود با آب پاکیزه و مواد شوینده بیافزایند.

همچنین دهان خود را هنگام عطسه یا سرفه بپوشانند و از حضور در اماکن عمومی و شلوغ که احتمال وجود ویروس در آن‌ها وجود دارد، و نیز نزدیک‌شدن به افراد بیمار پرهیز کنند. توصیه شده که از تماس بدون محافظ‌های بدنی (مانند ماسک، دستکش و مانند این‌ها) با حیوانات اهلی و وحشی خودداری کنند.

مطالب مرتبط