شیوع ویروس کرونا قیمت طلا را افزایش داده‌است

گسترش ویرویس کرونا در چین و چند کشور دیگر قیمت طلا را در بازار معاملات جهانی، افزایش داده‌است.blank

شیوع بیماری تازه در چین باعث افت بازارهای سهام شده و قیمت طلا به بالاترین حد خود طی دو هفته گذشته رسیده و هم‌اکنون هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰٫۶ درصد افزایش یافته و به ۱۵۷۹ دالر و ۱۱ سنت رسیده‌است. 

بازارهای سهام آسیایی در شرایطی که شمار قربانیان ویروس کرونا به ۸۰ نفر رسیده و بیش از ۲۰۰۰ نفر در چین به آن مبتلا شده‌اند، سقوط کرده و تحولات اخیر نگرانی‌ها نسبت به آسیب‌دیدن اقتصاد چین را برانگیخته و سرمایه‌گذاران نیز خواستار دارایی‌های امن شده‌اند.

استیفن اینس؛ استراتژیست بازار در شرکت «اکسی‌کورپ» در این‌باره گفته‌است که سرمایه‌گذاران به این ریسک جدید که بازارها را تحت تاثیر قرار داده‌، نگریسته و در تلاش خروج از بازارهای سهام اند، به همین دلیل قیمت طلا بالاتر رفته‌است. 

شیوع این بیماری برگزاری جشن‌های سال نو چینی را هم محدود کرده‌است؛ در حالی که انتظار می‌رفت صدها میلیون نفر به چین سفر کنند. طلا در شرایط ابهامات سیاسی و اقتصادی به پناهگاهی مطمئن برای اقتصاد تبدیل می‌شود.

جفری هالی؛ تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA هم نوشته‌است که ادامه روند صعودی قیمت طلا متکی به بهبود یا وخامت وضعیت سلامت در شهر ووهان چین خواهد بود. اکنون طلا شکستن مقاومت در سطح ۱۶ هزار دالر را هدف گرفته‌است.

مطالب مرتبط