سقوط هواپیما در غزنی؛ طالبان مسوولیت گرفت، پنتاگون تحقیق می‌کند

پس از سقوط یک هواپیمایی که گفته می‌شود متعلق به ارتش امریکا است در ولایت غزنی، گروه طالبان مسوولیت سقوط این هواپیما را به‌عهده گرفت. در همین حال وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) گفته که در حال تحقیق درباره این رویداد است.blank

طالبان شام امروز دوشنبه، ۷ دلو در اعلامیه‌ای گفت که این هواپیما که حامل «افسران استخباراتی امریکا» بود، در ولسوالی ده‌یک غزنی از سوی این گروه ساقط شده‌است.

این گروه مدعی شده که یک هواپیمای ویژه از سرنشینان امریکایی به منظور انجام یک ماموریت استخباراتی در منطقه «سدوخیل» ولسوالی ده‌یک از ولایت غزنی در حال پرواز بود که سقوط کرده‌است. ولسوالی ده‌یک در کنترل گروه طالبان است و این گروه گفته که خدمه هواپیما و چند افسر ارشد سازمان استخبارات این کشور کشته شده‌اند.

در همین حال برخی تصاویر از لاشه هواپیما نشان می‌دهد که این هواپیما متعلق به نیروی هوایی ارتش امریکا است.

مردم محلی و شادهدان عینی حاضر در محل حادثه می‌گویند به غیر از اجساد دو خلبان این هواپیما که سوخته از آن بیرون آمدند، تمامی اجساد دیگر نیز کاملا از بین رفته و قابل شناسایی نیستند.

با این حال وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) گفته‌است که در حال تحقیق در مورد سقوط یک هواپیما در یکی از مناطق تحت کنترل طالبان در افغانستان است.

بت ریوردان؛ سخنگوی فرماندهی مرکزی امریکا در منطقه غرب آسیا (سنتکام) به خبرگزاری فرانسه گفته که تحقیقات در مورد این حادثه جریان دارد. او افزوده که هنوز هویت هواپیمای حادثه‌دیده در منطقه «غزنی» واقع در مرکز افغانستان، مشخص نیست.

وی از توضیح بیشتر در این رابطه خودداری کرده‌است.

گزارش‌ها از سقوط یک هواپیما در غزنی که نخست گفته می‌شد مسافربری و مربوط به شرکت هوایی دولتی آریانا است، پس از چاشت امروز پخش شد؛ اما اداره هوانوردی ملکی و شرکت‌های هوایی داخلی آن را رد کردند.

در همین حال تصاویر نشر از این هواپیما نشان می‌دهد که از نوع «E-11A» امریکا است. این هواپیمای ارتباطی به عنوان نقطه تماس در میدان نبرد به کار گرفته می‌شود. این نوع هواپیما معمولا بین ۸ تا ۱۲ سرنشین حمل می‌کند.

مطالب مرتبط

یک نظر