غنی بر تقویت هماهنگی میان حکومت و پارلمان تاکید کرد

اشرف‌غنی؛ رییس حکومت وحدت ملی در دیدار با رییس مجلس نمایندگان بر تقویت هماهنگی میان حکومت و پارلمان تاکید کرده‌است.blank

ارگ ریاست جمهوری در خبرنامه‌ای گفته‌ که آقای غنی امروز دوشنبه، ۷ دلو با میررحمان رحمانی؛ رییس مجلس نمایندگان دیدارکرده‌است.

اشرف‌غنی در این دیدار گفته که اعضای مجلس نمایندگان با در نظرداشت منافع ملی کشور، بودجه ملی سال مالی ۱۳۹۹ را به موقع تصویب کردند و این کار برای تطبیق پلان ها و برنامه‌های اساسی دولت، ارزنده است.

او همچنین بر افزایش هماهنگی میان سه قوه تاکید کرده و افزوده است که سلسله نشست‌ها با کمیسیون‌های مجلس نمایندگان و مجلس سنا ادامه خواهد یافت و سطح هماهنگی میان قوه اجراییه و قوه مقننه بیش از پیش تقویت خواهد شد.

خبرنامه افزوده که میر رحمان رحمانی نیز در این دیدار ضمن ارایه گزارشی از جلسات، اجراات، تصویب بودجه و فرامینی که در چهار و نیم ماه گذشته در مجلس انجام شده، به رییس جمهور غنی، از اقدامات و تلاش‌های آقای غنی به خاطر افزایش هماهنگی میان قوه اجرایی و قوه مقننه قدردانی کرده‌است.

بودجه سال مالی ۱۳۹۹ هفته گذشته از سوی مجلس نمایندگان با اکثریت آرا تصویب شد؛ اما پس از تصویب آن اعتراضات در شماری از ولایت‌ها از جمله غور به‌خاطر آنچه غیر عادلانه بودن آن خوانده می‌شود، آغاز شد.

در این اعتراضات ادارات دولتی غور از سوی معترضان بسته شده‌است.

مطالب مرتبط