بنیاد پیتا ۲۰۰ بالاپوش پوستی گران‌قیمت به خانواده‌های نیازمند افغان اهدا کرد

بنیاد مردمی رعایت اصول اخلاقی در برابر حیوانات (پیتا) اعلام کرد که ۲۰۰ بالاپوش گران‌قیمت ساخته شده از پوست حیوانات را به خانواده‌های نیازمند در افغانستان اهدا کرده‌است.blank

مویرا کولی؛ سخنگوی این بنیاد گفته‌است: «بنیاد ما صدها بالاپوش پوستی از کسانی دریافت کرده است که نمی‌دانستند این صنعت تا چه اندازه خشن و بی‌رحم است. آن‌ها اکنون می‌خواهند به جای بازگرداندن این بالاپوش‌ها به انبارها، کاری خیریه انجام دهند.»

بنیاد امریکایی پیتا کاملا مخالف صنعت پوست حیوانات و هر نوع صنعتی از جمله صنعت چرم است که به حیوانان ضرر می‌رساند.

با این حال سخنگوی این بنیاد گفته‌است:‌ «ما نمی‌توانیم زندگی را به خرگوش‌ها و روباه‌هایی که قبلا در قفس نگهداری و با برق کشته شده‌اند، برگردانیم بنابراین کمترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که از حیاتی که از آن‌ها گرفته شده، به شیوه خوبی استفاده کنیم.»

بنیاد پیتا عکس‌ها و فیلم‌هایی از افغانستان منتشر کرده است که این بالاپوش‌ها در حال توزیع بین افراد وخانواده‌هاست.

این بنیاد گفته است در پی آن هستند که افراد را تشویق کنند با عدم استفاده پوشیدنی‌هایی از پوست حیوانات، آن‌ها را به این بنیاد بدهند تا به دست افراد نیازمند برسد.

شعار بنیاد پیتا این است: «حیوانات برای پوشیدن ما نیستند».

این بنیاد قصد دارد با رفتار بی‌رحمانه‌ای که با حیوانات صورت می‌گیرد تا پوست آن‌ها را برای دوختن لباس مورد استفاده قرار دهند، مبارزه کند.

به قفس انداختن حیوانات، وصل کردن برق به آن‌ها، مسموم کردن و ضرب و شتم آن‌ها از ناحیه سر برای آسیب نرسیدن به پوست‌ آنها از جمله رفتارهای خشنی است که با حیوانات می‌شود.

با افزایش آگاهی درباره ظلم به حیوانات در سال‌های اخیر، تعداد خریداران محصولات پوست حیوانات کاهش قابل توجه‌ای داشته است. اعطای این محصولات که تاکنون تولید شده به خانواده‌های نیازمند در سراسر جهان، از جمله راه‌هایی است که برخی از سازمان‌ها از جمله پتیا برای استفاده از این محصولات انتخاب کرده‌اند.

مطالب مرتبط