درگیری هواداران مقتدی صدر و معترضان عراقی ۱۱ کشته برجای گذاشت

درگیری میان هواداران مقتدی صدر؛ رهبر ائتلاف سائرون عراق با معترضان عراقی در شهر نجف ۱۱ کشته بر جای گذاشت.blank

خبرگزاری فرانسه در گزارشی گفته‌است که در جریان درگیری میان این دو گروه ده‌ها نفر زخمی شدند و بسیاری از قربانیان به دلیل اصابت مستقیم گلوله به سر و سینه‌‌شان جان باخته‌اند.

خبرگزاری ریانووستی هم گفته‌است که در این رویداد ۱۱ تن کشته شده و بیش از ۸۰ تن هم زخمی شده‌اند.

بر اساس این گزارش،‌ هوادارن مقتدی صدر شامگاه چهارشنبه به سوی خیمه‌های مخالفان دولت یورش بردند و درگیری‌های مرگ‌بار تا زمان مداخله نیروهای امنیتی عراق ادامه داشته‌است.

از زمان انتصاب محمد علاوی به مقام نخست‌وزیری عراق، مقتدی صدر؛ رهبر ائتلاف سائرون، هواداران خود را از مشارکت در تظاهرات ضد دولتی بازداشته‌است.

محمد علاوی؛ نخست‌وزیر جدید عراق که تا زمان رای اعتماد پارلمان به کابینه رسما مسؤولیتی ندارد، در یک پیام توئیتری از دولت مستعفی عادل عبدالمهدی خواست تا زمان تصدی قدرت، از معترضان دفاع کند.

علاوه بر نجف، مخالفان نظام سیاسی عراق در شهر دیوانیه در جنوب این کشور علیه هواداران «کلاه آبی» مقتدی صدر شعار دادند. دیوانیه یکی از مراکز اصلی تظاهرات ضد دولتی در عراق در ماه‌های اخیر به شمار می‌رود.

مقتدی صدر، رهبر پرنفوذ و رادیکال شیعیان عراق در روزهای گذشته از هواداران خود خواسته‌بود تا با تکیه بر قدرت نیروهای نظامی امکان بازگشایی مکاتب و ادارت تعطیل‌شده در جریان تظاهرات ماه‌های اخیر را فراهم کنند.

از زمان آغاز موج اخیر تظاهرات ضد دولتی در عراق در ماه اکتوبر تاکنون نزدیک به ۵۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

مطالب مرتبط