دوستم: نتایج تقلبی باشد، حکومت موازی تشکیل می‌دهیم

عبدالرشید دوستم؛ معاون نخست ریاست جمهوری هشدار می‌دهد که در صورت اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری بر اساس تقلب، تیم ثبات و همگرایی به حمایت او و به رهبری عبدالله عبدالله، حکومت موازی تشکیل خواهد داد.blank

آقای دوستم که امروز پنج‌شنبه، ۲۴ دلو در مراسمی بزرگ‌داشت از امیر علی‌شیر نوایی و ظهیرالدین محمد بابر، در ولایت جوزجان، صحبت می‌کرد، گفت که بیش از این کش‌وقوس‌های انتخاباتی و تأخیر در اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری برای مردم افغانستان قابل قبول نیست.

او افزود که هواداران حزب جنبش ملی و دسته ثبات و همگرایی منتظر اعلام نتایج انتخابات از سوی کمیسیون‌های انتخاباتی اند.

جنرال دوستم هشدار داد که حکومتی که بر مبنای تقلب به میان آید را نخواهند پذیرفت و در برابر آن ایستادگی خواهند کرد. او تاکید کرد که در این صورت، حکومت موازی را به رهبری عبدالله عبدالله، تشکیل می‌دهند.

معاون نخست ریاست جمهوری گفت که تیم مورد حمایت او به رهبری عبدالله عبدالله، از آرای بلندی برخوردار است.

او همچنین در بخشی از سخنانش از گفتگوهای صلح و احتمال امضای توافق‌نامه کاهش خشونت‌ها میان امریکا و طالبان استقبال می‌کند.

عبدالرشید دوستم، از افزایش فعالیت‌های القاعده در ولایت سرپل و شدت‌گرفتن جنگ در ولایت‌های شمالی کشور نیز هشدار داد و گفت که راه‌های ولایت‌های شمالی زیر تیررس گروه طالبان قرار دارند.

به گفته او، در حال حاضر راه شماری از ولسوالی‌ها بسته‌ است و اگر اقدامات جدی صورت نگیرد تا آغاز سال آینده وضعیت امنیتی در شمال وخیم‌تر خواهد شد.

مطالب مرتبط