شمار قربانیان ویروس کرونا به ۱۵۲۳ تن رسید

مقام‌های صحی چین اعلام کردند که با جان باختن ۱۳۹ تن دیگر از افراد مصاب به کرونا در این کشور در روز گذشته، شمار جان‌باختگان ناشی از این بیماری به یک هزار و ۵۲۳ تن رسیده است.blank
خبرگزاری فرانسه به نقل از مقام‌های صحی چین گزارش داده است که که با ابتلاء ۲ هزار و ۶۴۱ تن در این کشور در ۲۴ ساعت گذشته به این ویروس، شمار مبتلایان به کرونا در چین به ۶۶ هزار و ۴۹۲ نفر افزایش یافته است.

کمیسیون صحت ملی چین نیز روز جمعه گزارش داده که از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این کشور تاکنون یک هزار و ۷۱۶ داکتر، پرستار و کادر داکتری به کرونا آلوده شده‌اند.

از سویی هم، دولت چین دستور داده که تمام افرادی که وارد پکن؛ پایتخت این کشور شود باید دوهفته در قرنطینه بماند و همچنین دولت چین ناقضان این دستور را به مجازات تهدید کرده است.

این تازه‌ترین تدبیر دولت چین برای مقابله با گسترش ویروس کرونا است؛ ویروسی که تاکنون به مرگ یک هزار و ۵۲۰ تن منجر شده است.
مرکز سرایت این ویروس شهر ووهان چین است که مرکز ایالت هوبی در مجاورت پکن است.

این دستور در پی پایان یافتن تعطیلات سال نو در چین صادر شده و متوجه کسانی است که در تعطیلات از پکن خارج شده بودند.
همزمان اولین مورد ابتلا به این ویروس در آفریقا نیز گزارش شده است.

در حالی که تیمی از کارشناسان و محققان سازمان صحی جهان همراه با برخی متخصصان امریکایی عازم چین شده‌اند تا تحقیق درباره نحوه سرایت و شدت گسترش ویروس کرونا را آغاز کنند تعداد مبتلایان به این نوع ویروس همچنان در چین رو به افزایش است.

بیش از ۶۶ هزار نفر تاکنون در چین به این ویروس آلوده شده‌اند و تنها در این کشور ۱۵۲۳ نفر جان خود را در پی بیماری ناشی از آن که اکنون کووید-۱۹ نام‌گذاری شده از دست داده‌اند.

خارج از مرزهای چین تاکنون ۵۰۰ مورد ابتلا به این نوع از ویروس‌های کرونا و سه مورد مرگ بر اثر آن در هنگ کنگ، فلیپین و جاپان گزارش شده‌ است.
با افزایش آمار مبتلایان در چین این بیماری حالا به بحرانی سیاسی و اقتصادی نیز تبدیل می‌شود.

وانگ یی، وزیر خارجه چین در مصاحبه‌ای با خبرگزاری رویترز از امریکا خواسته تدابیر غیرضروری برای محدود کردن تجارت، سفر و جهانگردی به چین را کنار بگذارد و تاکید کرده کشورش از هیچ تلاشی برای مقابله با گسترش این ویروس فروگذار نخواهد کرد.

دولت چین که به دلیل گسترش ویروس میان کارکنان بیمارستانی در استان هوبی هدف انتقاد قرار گرفته در تلاش است پکن، پایتخت را به هر قیمتی از ویروس کرونا دور نگه دارد.

مطالب مرتبط