توافقنامه مشروط صلح میان طالبان و امریکا به‌زودی امضا می‌شود

وزیران خارجه و دفاع امریکا در دیدار با اشرف غنی؛ رییس حکومت وحدت ملی گفته‌اند که توافقنامه صلح با طالبان در هفته‌های آینده نهایی خواهد شد و محتوای این توافقنامه مشروط است.

blank

مایک پمپئو؛ وزیر امور خارجه و مارک اسپر؛ وزیر دفاع ایالات متحده امریکا شام روز گذشته (جمعه، ۲۵ دلو) در حاشیه نشست امنیتی مونیخ با اشرف غنی دیدار کرده و گفته‌اند که طالبان حاضر شده‌اند تا دست از جنگ و خشونت بردارند و توافق با این گروه، بدون شرط نیست.

ارگ ریاست‌جمهوری در اعلامیه‌ای به نقل از آقای پمپئو گفته‌است:« بگذارید طالبان هرچه که می گویند، بگویند. از هر جایی که می گویند بگویند، اما واقعیت این است که باید آنان با تروریزم و القاعده وداع بگویند و دست از جنگ بردارند.»

براساس اعلامیه ارگ، مقام‌های امریکایی و افغان هم‌چنین در این دیدار روی میکانیزمی صحبت کردند تا علاوه بر مالکیت روند صلح از سوی دولت افغانستان، نظارت بر این روند نیز تضمین شود.

ارگ ریاست‌جمهوری همچنان در ادامه افزوده‌ که قرار است اشرف غنی در هفته آینده یک سلسله مشوره‌های با نیروهای امنیتی و دفاعی، جامعه مدنی و حلقات سیاسی را آغاز نماید تا آنها را از روند  آگاه ساخته و در خصوص فرصت‌ها و خطرات احتمالی، با آنان صحبت نماید.

مطالب مرتبط