شعار رسمی المپیک توکیو ۲۰۲۰ اعلام شد

مسؤولان برگزاری رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو که چندماه دیگر در جاپان برگزار می‌شود شعار رسمی این رقابت‌ها را اعلام کردند.blank

به نقل از توییتر رسمی المپیک ۲۰۲۰، مسؤولان برگزاری رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، شعار رسمی این رقابت‌ها را اعلام کردند. بر این اساس United By Emotion یا «متحد با یک احساس» به عنوان شعار المپیک توکیو انتخاب شده‌است.

مسؤولان و برگزارکنندگان رقابت‌ها می‌گویند که این شعار بر قدرت ورزش تاکید می‌کند تا مردم را از هر نوع و نژاد، دور هم جمع کرده و به آن‌ها امکان بدهد به روشی که فراتر از همه اختلافات است، ارتباط برقرار کرده و جشن بگیرند.

اولین دوره المپیک که برای آن شعار انتخاب شد، بازی‌های المپیک ۱۹۷۲ بود که شعار «بازی‌های شاد» برای آن انتخاب شد. از سال ۱۹۸۸ و رقابت‌های المپیک ۱۹۸۸ عبارت «هماهنگی و پیشرفت» به کار برده شد.

شعارهای بعدی «دوستانی برای زندگی» در بارسلونا ۱۹۹۲، «جشن قرن» در آتلانتا ۱۹۹۶، «به اشتراک‌گذاشتن روحیه – جرأت رویاپردازی» در سیدنی ۲۰۰۰، «به خانه خوش آمدید» در آتن ۲۰۰۴ ، «یک جهان، یک رویا» در پکن ۲۰۰۸، «الهام‌بخش یک نسل» در لندن ۲۰۱۲ و «دنیای جدید» در ریو ۲۰۱۶ بوده‌است.

همچنین شعار رسمی المپیک «سریع‌تر، بالاتر، قوی‌تر» است که پس از ایجاد کمیته بین‌المللی المپیک در سال ۱۸۹۴ توسط پیر دو کوبرتن پیشنهاد شد.

بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ از ۳ تا ۱۷ اسد در توکیوی جاپان برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط