وزارت داخله: مرحله کاهش خشونت‌ها در هفته آینده آغاز می‌شود

سرپرست وزارت امور داخله می‌گوید که قرار است تا پنج روز دیگر مرحله کاهش خشونت‌ها که روی آن میان امریکا و طالبان توافق صورت گرفته، آغاز شود.blank

محمدمسعود اندرابی امروز سه‌شنبه، ۲۹ دلو در ورکشاپی که با حضور فرماندهان پولیس ولایت‌ها در کابل برگزار شده بود، گفت که کاهش خشونتی که گروه طالبان به آن متعهد شده‌اند، بیان‌گر برحق بودن مبارزه‌ و جهاد مردم و داعیه‌ نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان علیه این گروه‌ است.

او افزود که توافق روی کاهش خشونت نشان می‌دهد که گروه طالبان «جنگ مقدسی» را به پیش نمی‌برد و اکنون بر «خشونت» بودن آن مهر تایید زده‌اند.

به گفته آقای اندرابی،‌ این گروه اکنون متعهد شده است که خشونت را کاهش دهد.

او همچنین گفت: «طالبان تعهد کرده‌اند که در جریان مرحله کاهش خشونت از حملات انتحاری، انفجاری و راکت‌پراکنی جلوگیری می‌کنند و خشونت‌ها را به صورت قابل ملاحظه کاهش می‌دهند.»

سرپرست وزارت امور داخله افزود که دست‌یابی به این مرحله ناشی از تلاش نیروهای امنیتی و فرماندهان پولیس است. به باور او، گروه طالبان ناگزیر شده است که به خواست مردم افغانستان تمکین کند.

این مقام امنیتی گفت که نیروهای امنیتی برای این مرحله آمادگی کامل دارند و متعهد به اجرای توافقات صلح هستند.

مسعود اندرابی در عین حال گفت که در صورتی که گروه طالبان دست به خشونت بزند، نیروهای امنیتی آماده مقابله هستند و حمایت قاطع ناتو نیز در این راستا اعلام آماد‌گی کرده است.

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که اخیراٌ مقام‌های امریکایی از توافق با طالبان روی کاهش خشونت‌ها در افغانستان خبر داده‌اند. از طرفی هم گفته می‌شود که توافقنامه میان دوطرف نهایی شده و اواخر این ماه میلادی امضا شود.

مطالب مرتبط